اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 31 تير 1399
کد 4485

در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی عنوان شد:

مرتضی صفری: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در تحقق شعار جهش تولید، نقش کلیدی دارد

رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی هم زمان با اولین روز از هفته مهارت و کارآفرینی با حضور در دفتر مدیرکل صداو سیمای آذربایجان شرقی با مرتضی صفری، دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، رضا اختیار وکالتی، مدیرکل و محمدرضا کیان، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی هم زمان با اولین روز از هفته مهارت و کارآفرینی با حضور در دفتر مدیرکل صداو سیمای آذربایجان شرقی با مرتضی صفری، دیدار و گفتگو کردند.
رضا اختیار وکالتی در این دیدار، ضمن تبیین فعالیتها و رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و به تبع آن اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان از آغاز فعالیتهای این اداره کل در راستای گرامیداشت این ایام و به خصوص ششم مرداد ماه، روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای خبر داد.
وی افزود: همه ساله  31 تیرماه تا 6 مرداد در کشور به عنوان هفته مهارت، کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای با انجام فعالیتهایی مرتبط با این ایام صورت می گیرد که نقش صدا و سیمای استان در معرفی، اشاعه و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای به شهروندان بسیار مهم و ضروری است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی همچنین ضمن ابراز خرسندی از همکاری ارزشمند صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی در معرفی رشته/ شغل های مورد نیاز بازارکار برای هم استانی های عزیز خواستار تعامل بیشتر این نهاد با رویکرد فرهنگ سازی با هدف شناساندن ظرفیت های موجود در آموزش فنی و حرفه ای استان به جامعه شد.
 وکالتی ادامه داد: چنانچه تمامی دستگاههای متولی امر آموزش دست به دست هم بدهند گستره آموزشهای مهارتی افزایش می یابد و مسیر اشتغال و پویایی در جامعه هموار می شود.
مرتضی صفری، مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی نیز در این گفتگو ضمن تبریک هفته مهارت و آموزش های فنی و حرفه ای به مدیرکل و تلاشگران حوزه مهارت آموزی استان گفت: متاسفانه در برهه ای از زمان مسابقه مدرک گرفتن در جامعه ما شکل گرفت که نتیجه منفی آن در حال حاضر کاملا مشهود است.
وی تصریح نمود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در تحقق شعار جهش تولید، نقش کلیدی دارد.
مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: اگر امروز با بیکاری قشر عظیمی از جوانان در کشور روبه رو هستیم نتیجه همان مدرک گرایی و غافل شدن از آموزشهای فنی و حرفه ای است.
در پایان در خصوص انعقاد تفاهم نامه همکاری این اداره کل با صدا و سیمای استان در آینده ای نزدیک تعامل و تبادل نظر صورت گرفت.