اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 6 شهريور 1399
کد 4548

معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و همکاری های منطقه ای معاون اول ریاست جمهوری:

اعتبارگواهینامه های سازمان و پذیرش آن از سوی همه دستگاه ها توسط شورای عالی اداری تصویب شود

دی علیخانی، معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و همکاری های منطقه ای معاون اول ریاست جمهوری در بازدید از مجتمع فناوری خودروی 9 دی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد: باید اعتبار گواهینامه های سازمان و پذیرش آن از سوی همه دستگاه ها توسط شورای عالی اداری تصویب شود و ما قطعا این موضوع را پیگیری می کنیم.
مهدی علیخانی، معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و همکاری های منطقه ای معاون اول ریاست جمهوری در بازدید از مجتمع فناوری خودروی 9 دی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد: باید اعتبار گواهینامه های سازمان و پذیرش آن از سوی همه دستگاه ها توسط شورای عالی اداری تصویب شود و ما قطعا این موضوع را پیگیری می کنیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مهدی علیخانی، معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و همکاری های منطقه ای معاون اول ریاست جمهوری، 3 شهریور ماه سال جاری  از کارگاه های مجتمع فناوری خودروی 9 دی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بازدید و با مربیان و مهارت آموزان و مسئولان گفتگو کرد.
علیخانی در گفتگو با مسئولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر طراحی اپلیکیشنی توسط سازمان برای معرفی صاحبان کسب و کار (به عنوان مکانیسم تشویقی برای امتیاز دادن به مهارت آموختگانی که گواهی نامه مهارتی سازمان را دارند)  متناسب با مهارت،  حرفه و موقعیت جغرافیایی آن ها تأکید کرد.
علیخانی در ادامه تأکید کرد: با توجه به این که بخش عمده آموزش های مهارتی سازمان عملی است و بخش محدودی به صورت مجازی ارائه می شود، گفت: لازم است دستورالعمل های بهداشتی نحوه ارائه آموزش های مهارتی با همکاری وزارت بهداشت تدوین شود.
معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و همکاری های منطقه ای معاون اول ریاست جمهوری  گفت: شورای عالی مهارت، مرجع و یا جمعی به عنوان هماهنگ کننده داشته باشد تا نظارت لازم بر اجرای آموزش ها توسط دستگاه های دیگر براساس استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه­ای کشور صورت گیرد.
وی تصریح کرد: سازمان پیشنهاد خود را برای مشخص کردن دستگاهی به عنوان مرجع استانداردهای شغلی و آموزشی و  مرجع تعیین سنجش و صلاحیت حرفه ای به دبیرخانه شورای عالی مهارت در وزارت تعاون ارائه دهد، تا در کمیته های تخصصی با هماهنگی دستگاه­های مرتبط طرح شود.