اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 11 شهريور 1399
کد 4552

در دیدار نماینده مردم ورزقان با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی عنوان شد:

آموزش های فنی و حرفه ای در بسترسازی برای تمامی مشاغل نقش اساسی دارد

دهقانی، نماینده مردم شریف ورزقان در مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کرد.
اللهوردی دهقانی، نماینده مردم شریف ورزقان در مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در این دیدار نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، نقش آموزشهای فنی و حرفه ای را در تحقق شعار سال جهش تولید مهم و اساسی برشمرد.
دهقانی نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار ضمن اشاره به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در مهارت آموزی به اقشار مختلف مردم افزود: این آموزشها نقشی اساسی دارد و بستر ساز تمامی مشاغل در عرصه تولید بوده و می تواند مشاغل و دیگر سازمان ها را تحت الشعاع خود قرار دهد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به صنعتی بودن استان و همچنین وجود معادن با ارزش در منطقه اظهار داشت: استفاده و ترویج صنایع پایین دستی در این صنایع موجب انباشت سرمایه در استان می شود و این مهم با اشاعه آموزش های مهارتی در این حوزه محقق خواهد شد.
دهقانی با اشاره به وجود جوانان با استعداد در استان و همچنین شهرستان ورزقان گفت: آموزش های مهارتی در مشاغل خاص چه به صورت سنتی و هم به صورت صنعتی می تواند راهگشای برون رفت از معضل بیکاری باشد.
وی در ادامه تاکید نمود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان می تواند در شهرستان ورزقان با احصاء ظرفیت های موجود در این شهرستان متناسب با نیاز منطقه و بازار کار اقدام به ارائه آموزش های مهارتی نماید.
دهقانی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای در همکاری برای تدوین سند توسعه صنعت مس و ارائه آموزش های مهارتی در این حوزه، باید نقشی اساسی و پررنگ تر داشته باشد.
نماینده مردم شریف ورزقان در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: آموزش فنی و حرفه ای رسالت سنگینی دارد و اگر بازدهی پایین است دلیل آن است که آموزشها و فنون لازم برای تولید، خدمات و تولید محصول ارائه نکرده ایم. پس نیاز است در این زمینه با حداقل سرمایه، کمترین زمان و کمترین نیرو، بیشترین بازدهی را داشته باشیم.