اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 10 مهر 1399
کد 4584

در آئین تجلیل از ناظرین کمیته تبصره (2) ماده (38) اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی عنوان شد:

رضا اختیار وکالتی: صنایع جزو اصلی ترین و مهمترین شرکای سازمان آموزش فنی و حرفه ای است

آئین تجلیل از ناظرین کمیته تبصره (2) ماده (38) اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با حضور مدیرکل، معاونان، روسای ادارات موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی استان، آزمون، امور مالی و عمومی و مراکز یک و سه تبریز و اعضای کمیته در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.
آئین تجلیل از ناظرین کمیته تبصره (2) ماده (38) اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با حضور مدیرکل، معاونان، روسای ادارات موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی استان، آزمون، امور مالی و عمومی و مراکز یک و سه تبریز و اعضای کمیته در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، آئین تجلیل از ناظرین کمیته تبصره(2) ماده (38) اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با حضور مدیرکل، معاونان، روسای ادارات موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی استان، آزمون، امور مالی و عمومی و مراکز یک و سه تبریز و اعضای کمیته در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.
محمدرضا کیان، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در این نشست گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در حوزه صنایع استان و همچنین فعالیت ناظران کمیته تبصره (2) ماده (38 ) ارائه نمود.
  رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در آئین تجلیل از ناظرین کمیته تبصره2 ماده 38، ضمن تقدیر از عملکرد و فعالیتهای صورت گرفته همکاران ناظر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در حوزه صنایع افزود: هدف کلی آموزشهای فنی و حرفه ای و سیاست سازمان آمورش فنی و حرفه ای کشور توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای است و تلاش ما نیز بر این است تا با ایجاد تنوع در ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای این مهم را به سرانجام برسانیم.
وی همچنین با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در ارائه آموزشهای مهارتی مورد نیاز جامعه افزود: با توجه به وجود ظرفیت های مناسب در بخش خصوصی، ایجاد تنوع رشته ها در تاسیس آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد لازم و ضروری است.
وی با اشاره به قطب صنعتی بودن استان و وجود پتانسیل های لازم در حوزه صنایع خاطرنشان ساخت: برخی از مباحث و رشته های مهارتی در حوزه تخصص آموزش فنی و حرفه ای نیست و در آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد نیز به لحاظ نیاز به تجهیزات سنگین و با هزینه های بالا، امکان فعالیت وجود ندارد مثل آموزشهای مرتبط با شرکت تراکتورسازی که در این خصوص روش قانونی آن استفاده از تبصره(2) ماده (38) است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی تصریح نمود: صنایع، جزو اصلی ترین و مهمترین شرکای ما در حوزه مهارت آموزی هستند که باید از تخصص های این حوزه استفاده کرد.
رضا اختیار وکالتی خواستار تعامل بیشتر با صنایع و پیشبرد امور این حوزه در اسرع وقت شد.
وی ادامه داد: صنایع استان دارای ظرفیت های بالایی هستند و همکاران مربی و مراکز و اداره کل نیز باید از این ظرفیت ها بهره ببرند.
رئیس کمیته تبصره (2) ماده (38) خاطر نشان کرد: دستورالعمل هایی همچون؛ کاربینی که جزو دوره های رسمی ضمن خدمت مربیان محسوب می شود می تواند در داخل استان اتفاق بیفتد و از ظرفیت مهارت آموزی ویژه نیز می توانیم از همکاری با صنایع استفاده کنیم.
در ادامه این نشست، ناظران کمیته به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.
 در پایان، ضمن لوحی از زحمات و تلاشهای ناظران کمیته تبصره (2) ماده (38) تقدیر بعمل آمد.