علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دومین جلسه شورای پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر ایفای نقش پژوهش به عنوان نمایان گر و تسهیل گر در جامعه تأکید کرد.
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دومین جلسه شورای پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر ایفای نقش پژوهش به عنوان نمایان گر و تسهیل گر در جامعه تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در این جلسه که با موضوع تعیین اولویت های پژوهشی و نحوه هزینه کرد بودجه پژوهشی سال ۱۳۹۹و بررسی پیش نویس سند پژوهشی سازمان تشکیل شد، هاشمی گفت: در حال حاضر با جابجایی ارزش ها در جامعه روبرو هستیم.
وی تصریح کرد: تغییر نگاه در جامعه با استفاده از ظرفیت ملی و ارزش زایی برای کار و توانمندی آدمی منطبق با تکثر و تنوع جمعیت جویای کار یک ضرورت است.
معاون وزیر کار بیان کرد: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری جهش تولید نام گذاری شده است، جهش تولید با جهش مهارت میسر می شود.
هاشمی در همین خصوص به استفاده از تمامی ظرفیت ملی کشور برای ایجاد اشتغال در کشور تأکید کرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آینده پژوهی منطبق با سرعت پیشرفت تکنولوژی و دگرگونی مشاغل برای حداقل 5 سال آینده الزامی است.
پژوهش در خصوص مشاغل برگرفته از اقتصاد ملی به نگاه ویژه ای احتیاج دارد
هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از ارتقای نگاه جامعه به نیروی ماهر به یک ضرورت سخن گفت و افزود: بازنگری و تحول در محتوای کار و هدف گذاری بر این موضوع که چگونه می توان نظر جامعه مخاطب را به مهارت جلب کرد و در عین حال از حقوق شهروندی در مهارت آموزی نیز صیانت کرد.
معاون وزیر کار تصریح کرد: قانون گرایی برای نظم بخشیدن به سرمایه ملی انسانی و هماهنگی با قانون در حوزه مهارت یک ضرورت است.
هاشمی گفت: نیاز سنجی ملی از مهارت که سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را به سوی بازآفرینی و تغییر سوق دهد و سنجش مهارت را برای افراد در حال کار و واحدهای صنعتی تسهیل کند باید در پژوهش مد نظر قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به لزوم نگاه تخصص محوری به مهارت، بیان کرد: توسعه روابط مهارتی بین المللی و استفاده از ظرفیت های ملی 15 کشور همسایه با ایران و دیدن نقش نهادهای بین المللی در آمایش ملی باید مد نظر قرار گیرد.
هاشمی اظهار داشت این امر عزت بخشیدن به نقش مهارت را به دنبال دارد.
همچنین مقرر شد 5 نفر از اعضای شورا با در نظر گرفتن یک بازه زمانی مشخص نقشه پژوه سازمان را مطابق با نیاز روز و با هدف تخصصی شدن فعالیت های سازمان ارائه کنند.
بنا براین گزارش، در ابتدای جلسه شورای پژوهشی سازمان، ناهید مسلمی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت به تبیین عملکرد پژوهشی سازمان پرداخت و پس از آن اعضا شورای نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
در خاتمه این جلسه تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری به امضای علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سید حبیب الله طباطبائیان، رئیس پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری رسید.
موضوع این تفاهم نامه همکاری مشترک در طراحی، اجرا و کاربست پژوهش ها و تقویت رابطه آموزش های مهارتی و بازار کار عنوان شده است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:
پژوهش باید نگاه به مهارت را در توسعه ملی نمایان کند/ محصول کار پژوهش در جامعه تسهیل گری است
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دومین جلسه شورای پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر ایفای نقش پژوهش به عنوان نمایان گر و تسهیل گر در جامعه تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در این جلسه که با موضوع تعیین اولویت های پژوهشی و نحوه هزینه کرد بودجه پژوهشی سال ۱۳۹۹و بررسی پیش نویس سند پژوهشی سازمان تشکیل شد، هاشمی گفت: در حال حاضر با جابجایی ارزش ها در جامعه روبرو هستیم.
وی تصریح کرد: تغییر نگاه در جامعه با استفاده از ظرفیت ملی و ارزش زایی برای کار و توانمندی آدمی منطبق با تکثر و تنوع جمعیت جویای کار یک ضرورت است.
معاون وزیر کار بیان کرد: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری جهش تولید نام گذاری شده است، جهش تولید با جهش مهارت میسر می شود.
هاشمی در همین خصوص به استفاده از تمامی ظرفیت ملی کشور برای ایجاد اشتغال در کشور تأکید کرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آینده پژوهی منطبق با سرعت پیشرفت تکنولوژی و دگرگونی مشاغل برای حداقل 5 سال آینده الزامی است.
پژوهش در خصوص مشاغل برگرفته از اقتصاد ملی به نگاه ویژه ای احتیاج دارد
هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از ارتقای نگاه جامعه به نیروی ماهر به یک ضرورت سخن گفت و افزود: بازنگری و تحول در محتوای کار و هدف گذاری بر این موضوع که چگونه می توان نظر جامعه مخاطب را به مهارت جلب کرد و در عین حال از حقوق شهروندی در مهارت آموزی نیز صیانت کرد.
معاون وزیر کار تصریح کرد: قانون گرایی برای نظم بخشیدن به سرمایه ملی انسانی و هماهنگی با قانون در حوزه مهارت یک ضرورت است.
هاشمی گفت: نیاز سنجی ملی از مهارت که سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را به سوی بازآفرینی و تغییر سوق دهد و سنجش مهارت را برای افراد در حال کار و واحدهای صنعتی تسهیل کند باید در پژوهش مد نظر قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به لزوم نگاه تخصص محوری به مهارت، بیان کرد: توسعه روابط مهارتی بین المللی و استفاده از ظرفیت های ملی 15 کشور همسایه با ایران و دیدن نقش نهادهای بین المللی در آمایش ملی باید مد نظر قرار گیرد.
هاشمی اظهار داشت این امر عزت بخشیدن به نقش مهارت را به دنبال دارد.
همچنین مقرر شد 5 نفر از اعضای شورا با در نظر گرفتن یک بازه زمانی مشخص نقشه پژوه سازمان را مطابق با نیاز روز و با هدف تخصصی شدن فعالیت های سازمان ارائه کنند.
بنا براین گزارش، در ابتدای جلسه شورای پژوهشی سازمان، ناهید مسلمی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت به تبیین عملکرد پژوهشی و عناوین اولویت های پژوهشی سال جاری سازمان پرداخت و پس از آن اعضا شورای نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
در خاتمه این جلسه تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری به امضای علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سید حبیب الله طباطبائیان، رئیس پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری رسید.
موضوع این تفاهم نامه همکاری مشترک در طراحی، اجرا و کاربست پژوهش ها و تقویت رابطه آموزش های مهارتی و بازار کار عنوان شده است.