اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : جمعه 2 آبان 1399
کد 4598

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی:

نیروی انسانی ماهر، اساس توسعه همه‌جانبه استان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی، نیروی انسانی ماهر را اساس توسعه همه‌جانبه استان دانست و بر ضرورت مهارت آموزی در بخش‌های مختلف تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، پنجمین جلسه شورای توسعه مهارت استان آذربایجان شرقی، با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و دیگر اعضای شورای مهارت در محل استانداری آذربایجان شرقی تشکیل گردید.

علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی، در جلسه شورای توسعه مهارت استان، گفت: مهارت آموزی، صرفا منحصر به حوزه صنعت و تولید نیست بلکه شامل تمامی بخش‌های خدماتی، اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی و حتی فرهنگی می‌شود.

وی با تاکید بر برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای توسعه مهارت استان، خواستار همکاری تمامی دستگاه‌های عضو این شورا برای اجرای مصوبات شد و ادامه داد: از سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز انتظار داریم توجه بیشتری نسبت به رفع مشکل مالی پروژه‌های مصوب این ستاد داشته باشد.
جهانگیری با اشاره به مزایای توسعه مهارت آموزی در بخش‌های مختلف، اظهار داشت: باید بتوانیم میزان مهارت در افراد شاغل را هم افزایش داده و شعار " هر شاغل، یک مهارت" را در استان محقق کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: افراد فاقد مهارت، توان کافی و تخصص لازم برای اشتغال را ندارند و بر همین اساس باید هر فرد شاغلی در استان، مهارت‌های لازم برای همان کار را دارا باشد.
وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در این جلسه با ارائه گزارشی از روند راه‌اندازی مرکز آموزش هتل‌داری و قطب گردشگری استان و واگذاری آن به بخش خصوصی، تسریع در ایجاد زنجیره ارزش کیف، کفش و مصنوعات چرمی و آخرین وضعیت ایجاد بانک اطلاعاتی استادکاران مهارتی استان، بر انسجام بخشی و امکان استفاده حداکثری از امکانات و ظرفیت های موجود در هریک از نهاد ها و سازمان های مرتبط با امر مهارت آموزی و استقرار مدیریت همسو و جامع در امر مهارت آموزی و اشتغال استان تاکید کرد.