اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 8 آبان 1399
کد 4602

با حضور جمعی از کارشناسان و مربیان در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار گردید:

اولین جلسه مرکز آموزش تخصصی کارآفرینی و مهارت های کسب و کار

اولین جلسه مرکز آموزش تخصصی کارآفرینی و مهارت های کسب و کاردر سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، اولین جلسه مرکز آموزش تخصصی کارآفرینی و مهارت های کسب و کاردر سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار گردید.
در این جلسه محمدحسین قلی زاده، رئیس مرکز آموزش تخصصی کارآفرینی و مهارت های کسب و کار دستورالعمل های اجرایی و اهداف و برنامه های مرکز را تبیین و تشریح نمود.
مرکز آموزش تخصصی کارآفرینی و مهارت های کسب و کار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی بر اساس تفاهم نامه های همکاری آموزشی در صنایع، شرکت ها، مراکز دانشگاهی، سازمانهای مردم نهاد، بهزیستی، صنعت و معدن، کانون کارآفرینی استان و ... در 46 حرفه آموزشی در حوزه کسب و کار فعالیت می نماید.
شایان ذکر است، دپارتمان تخصصی آموزش کارآفرینی و مهارت های کسب وکار با هدف توسعه و اجرای آموزش کارآفرینی مهارت بنیان، پرورش کارآفرینان مولد، ایجاد اشتغال پایدار از طریق بسترسازی برای ایجاد کسب و کارهای پُر رشد در اکوسیستم بهبود یافته با تاکید بر نیازهای بازارکار و توسعه مشاغل نو ایجاد و راه اندازی شده است و با استناد به اسناد توسعه ای از جمله؛ سند ملی مهارت برای توسعه آموزش های مهارتی و  کسب و کارهای کارآفرینانه، آیین نامه اجرایی نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی مصوب ۲۹/۱۱/ ۱۳۹۷ ، آیین نامه طرح نوآفرین– مصوبه۹۸/۳/۱ هیات وزیران با مجوز شورای گسترش ستاد مرکزی سازمان در تمام  استان های کشور به طور رسمی فعالیت  خود را در مهرماه سال جاری آغاز نموده است.
برنامه‌های اصلی دپارتمان های  تخصصی آموزش کارآفرینی و مهارت های کسب وکارسازمان آموزش فنی  و حرفه ای کشور؛ پیاده سازی برنامه عملیاتی ترویج و آموزش کارآفرینی با همکاری دستگاههای ذیربط و بخش خصوصی، تلفیق آموزش‌های تخصصی مهارتی با مفاهیم دانشی کارآفرینی در راستای توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، مهارت آموختگان فنی و حرفه ای، کارآفرینان بالقوه و افراد دارای ایده استارتاپی، مشمولین طرح کارآفرینی مهارت بنیان، صاحبان کسب وکارها جهت ورود به بازار کار وایجاد اشتغال پایدار، تدوین و اجرای برنامه های آموزشی اشتغال محور و نظام مند با اولویت آموزشهای مهارتی و کارآفرینی است.