اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 12 بهمن 1399
کد 4685

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد:

توانمندسازی مهارتی زنان سرپرست خانوار در راستای ایجاد اشتغال پایدار

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در بازدید از مرکز آموزش فنی وحرفه ای خواهران زینبیه، گفت: توانمندسازی مهارتی زنان سرپرست خانوار، برای ایجاد اشتغال پایدار آنان صورت می پذیرد.
معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در بازدید از مرکز آموزش فنی وحرفه ای خواهران زینبیه، گفت: توانمندسازی مهارتی زنان سرپرست خانوار، برای ایجاد اشتغال پایدار آنان صورت می پذیرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی آموزش فنی و حرفه ای  اصفهان، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در راستای اجرای تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت کشور و معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، از مرکز آموزش فنی وحرفه ای خواهران زینبیه بازدید کرد.
ابتکار در بازدید از مرکز مذکور گفت: تسهیلات پایدار برای روستاییان و تسهیلات فراگیر که دولت از سال گذشته پیش بینی و اجرایی کرده مورد استقبال قرار گرفت و حدود 40 درصد تسهیلات دولتی را زنان دریافت کردند که بسیاری از آن‌ها به اشتغال پایدار منجر شده است.
وی ادامه داد: طرح توانمندسازی زنان، طرح مشترکی با معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده است که توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را دنبال می‌کند و از آموزش‌ مهارت‌های کلی تا حرفه‌ای، تخصصی و تامین زنجیره ارزش و اتصال به بازار و اشتغال پایدار هدف اصلی آن است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در موضوع بازاریابی به ویژه بازاریابی دیجیتال و شبکه سازی بازاریابی دیجیتال با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی مشغول به فعالیت و اجرا هستیم.
وی افزود: اکنون در بسیاری از نقاط کشور فعالان عرصه کارآفرینی مراکزی را پیش بینی می‌کنند تا بتوان کالاها و خدماتی که زنان تولید می‌کنند قابل عرضه باشد.
ابتکار گفت: در حال رایزنی هستیم تا در مراکز استان‌ها، زنان روستایی و دیگر زنان کالاهای خود را عرضه کنند و تبادلات از طریق این مراکز و فضای مجازی امکان پذیر باشد.
وی با بیان اینکه استان اصفهان مانند دیگر استان‌های کشور سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را دارد، خاطرنشان کرد: براساس وضعیت استان، مطالعات، مشکلات و آسیب‌های خانواده، حقوق زنان و کودک همسری در این سند دیده شده است.
این گزارش می افزاید: درحال حاضر 170 زن سرپرست خانوار در 18 حرفه مهارتی در 3 مرکز آموزش فنی وحرفه ای زینبیه، خواهران خمینی شهر و دهنو درحال کسب آموزش و مهارت هستند.
لازم به توضیح اینکه از این تعداد، 117 نفردر مرکز آموزش فنی وحرفه ای زینبیه اصفهان، درحرفه های گلیم بافی، راسته دوز، پرورش دهنده قارچ دکمه ای، آشپزغذای فوری، قلاب بافی، پوشاک و دوزنده کیف چرمی آموزش می بینند.