اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 16 بهمن 1399
کد 4693

در دیدار رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرند با رئیس زندان این شهرستان عنوان شد:

مهارت آموزی نقش موثری در کاهش بزهکاری دارد

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرند با حضور در محل زندان این شهرستان ضمن دیدار با رئیس و مسئول آموزش زندانیان مرند از کارگاههای فعال مهارت آموزی مرکز مستقر در محل زندان، دیدار و گفتگو کرد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرند با حضور در محل زندان این شهرستان ضمن دیدار با رئیس و مسئول آموزش زندانیان مرند از کارگاههای فعال مهارت آموزی مرکز مستقر در محل زندان، بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، داریوش پیرعلیلو، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرند با اعلام این خبر افزود: در راستای نظارت بر نحوه اجرای آموزشهای فنی و حرفه ای در کارگاههای مستقر در زندان، بازدید ی صورت گرفت.
 وی در این خصوص گفت: آموزش هایی با رویکرد مهارت برای همه افراد لازم و ضروری است و مهارت آموزی می تواند علاوه بر ایجاد انگیزه برای تلاش، در کاهش بزه زندانیان نیز، نقش موثری داشته باشد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرند در ادامه خاطر نشان ساخت: این مرکز ضمن نیازسنجی های صورت گرفته در رشته هایی چون؛ قالی بافی تابلویی، تاسیسات، تعمیرکار وسایل گازسوز خانگی و جوشکاری عمومی با حضور آقایان حیدروند، حسن نژاد و رحیمی از مربیان پر تلاش مرکز، آموزشهای مهارتی  را به زندانیان شهرستان مرند ارائه می نمایند.
سلیمانی، رئیس زندان مرند نیز در این دیدار، مهارت افزایی زندانیان را در طول دوران محکومیت بسیار مهم و ارزشمند برشمرد و افزود: مهارت آموزی زندانیان می تواند در کاهش بزه و نقش آفرینی آن در مسیر اشتغال، موثر و کارآمد باشد.
در این دیدار بر لزوم تداوم آموزشهای مهارتی و توسعه آن با رویکرد مهارت افزایی و اشتغالزایی تاکید شد.