اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 3 اسفند 1399
کد 4712

در دیدار عضو هیئت رئیسه شورای شهر تبریز و دبیر اجرایی خانه کارگر با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی عنوان شد:

سر منشاء همه تحولات در گرو آموزش های فنی و حرفه ای است

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تبریز و دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در دیدار با مدیرکل و معاونین در خصوص نحوه بهره مندی جامعه کارگری از آموزشهای مهارتی بحث و تبادل نظر کرد.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تبریز و دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در دیدار با مدیرکل و معاونین در خصوص نحوه بهره مندی جامعه کارگری از آموزشهای مهارتی بحث و تبادل نظر کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در این دیدار صادق زاده، با بیان این مطلب که اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی یکی از منسجم ترین مجموعه ها در خصوص ارائه آموزشهای مهارتی در جامعه است، افزود: با توجه به صنعتی بودن استان و فعالیت صنایع بزرگ و کوچک، نیاز مبرم به وجود نیروی کار ماهر برای دوام چرخش چرخهای صنعت، امری واجب و ضروری است.
وی در ادامه اظهار داشت: پتانسیل های خوبی در حوزه اشتغال در استان وجود دارد و یکی از این ظرفیت ها وجود خانه کارگر با 175 هزار نفر عضو می باشد که می توان با هم افزایی و تعامل هر چه بیشتر با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در خصوص ارتقاء مهارت جامعه کارگری و بهره مندی خانواده کارگران از آموزش های مهارتی در جهت کمک به اشتغال خانواده ها بیش از پیش گام برداشت.
وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز، در این دیدار با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در جامعه گفت: با گذشت زمان، نبود اثرات آموزش در همه حوزه ها بیشتر به چشم می خورد که در بیشتر مواقع کم کاری در این حوزه صدمات جبران ناپذیری را به اقتصاد جامعه تحمیل می کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با اشاره به پیشینه استان و شهر تبریز، این شهر را از لحاظ صنعتی مهم و از لحاظ جاذبه های گردشگری و فرهنگی یکی از شهرهای زیبا عنوان کرد و افزود: این اداره کل می تواند در حوزه صنعت و گردشگری بر اساس استانداردهای موجود در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اقدام به ارائه آموزشهای مهارتی بر اقشار مختلف نماید.
وی خاطرنشان ساخت: اساس هرگونه فعالیت در کارهای هنری، فرهنگی و صنعتی در آموزش است.
رضا اختیار وکالتی با اشاره به این مطلب که میزان اشتغال در حوزه خدمات بیش از حوزه صنعت می باشد، افزود: توجه به حوزه خدمات از اهمیت بیشتری برخوردار است.
در پایان این نشست از کارگاههای مهارت آموزی مرکز آموزش فنی و حرفه ای یک تبریز بازدید بعمل آمد.