اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 10 اسفند 1399
کد 4726

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد:

الگوی مهارت سبز صنعت سبز اجرایی می شود

الگوی مهارت سبز، صنعت سبز با امضای تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و گروه صنعتی بوتان پیاده سازی و اجرا می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تفاهم نامه همکاری آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و گروه صنعتی بوتان، با هدف اتکا بر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی و اشتغال و کیفیت تولیدات ملی، به امضای علیرضا حاتم زاده، معاون آموزش سازمان و مهدی چنگیزی آشتیانی، مدیر عامل گروه صنعتی بوتان رسید.
بنابراین گزارش، برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی عمومی و تخصصی مهارتی مورد نیاز شاغلین و اعضای بنگاه های اقتصادی فعال در حوزه صنایع سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع، پکیج، رادیاتور و آبگرمکن در راستای ارتقای سطح توانمندی شاغلین، صیانت از نیروی انسانی، ماندگاری شغلی و فراهم کردن زمینه توسعه پایدار با مهارت آموزی سبز از از جمله اهداف  این تفاهم نامه است.
همچنین، ایجاد ظرفیت های مشترک آموزشی برای تربیت نیروی کار ماهر و تجهیز کارگاه های آموزشی، مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای و مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای، برنامه ریزی و اجرای طرح آموزش سفارش محور- اشتغال مهارت محور از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
بنا بر این گزارش، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای اجرای این تفاهم نامه، در همه استان های کشور برای اجرا و پیاده سازی الگوی مهارت سبز- صنعت سبز با گروه صنعتی بوتان همکاری می کند.
ترغیب کارآفرینان و استارتاپ های فعال حوزه صنایع سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع، پکیج، رادیاتور و آبگرمکن برای سرمایه گذاری آنان در آموزش های مهارتی و همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از تعهدات شرکت بوتان است.
بر اساس این تفاهم نامه، شرکت بوتان متعهد است زیر ساخت های لازم برای تجهیز و به روزرسانی 20 کارگاه آموزشی مشترک، برابر با تفاهم نامه قبلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را در مراکز ثابت استان ها و مرکز تربیت مربی کرج با انواع تولیدات به روز فراهم سازد.
لازم به توضیح است، مدت اعتبار این تفاهم نامه از زمان انعقاد سه سال شمسی است.