اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 12 اسفند 1399
کد 4731

با حضور مسئولان قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی بحث و تبادل نظر شد:

تحلیل و بررسی عملکرد مهارت آموزی در حوزه سربازان نیروهای مسلّح

جلسه تحلیل و بررسی عملکرد مهارت آموزی در حوزه سربازان نیروهای مسلّح با حضور مسئولان قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلّح، مدیرکل و کارشناسان حوزه آموزش، آزمون و آموزشگاههای آزاد در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی برگزار گردید.
جلسه تحلیل و بررسی عملکرد مهارت آموزی در حوزه سربازان نیروهای مسلّح با حضور مسئولان قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلّح، مدیرکل و کارشناسان حوزه آموزش، آزمون و آموزشگاههای آزاد در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ا ی استان آذربایجان شرقی، جلسه تحلیل و بررسی عملکرد مهارت آموزی در حوزه سربازان با حضور امیر پیرعلی، امیر مظهری، ناخدا کاظمی، سرهنگ افشار و سید علی موسوی، مسئولان قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلّح و رضا اختیار وکالتی، مدیرکل، روسای ادارات آموزش، آزمون و آموزشگاههای آزاد و جمعی از کارشناسان این اداره کل در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی برگزار گردید.
رضا اختیار وکالتی در این دیدار ضمن خیرمقدم و تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در حوزه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح در طول سنوات گذشته افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مهارت آموزی سربازان، این اداره کل با همکاری مجموعه نیروهای مسلح اقدام به برگزاری دوره های مهارتی و اخذ آزمون مهارت در رشته های مختلف در سطح استان آذربایجان شرقی نموده است.
وی تصریح نمود: تا کنون ده مرحله آزمون ادواری و نیز آموزشهای مهارت محور در محل پادگانها در طول سال جاری با مشارکت نیروهای مسلح برگزار شده است.
امیر سرتیپ پیر علی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت زمان دو ساله سربازی و لزوم استفاده بهینه سربازان از این فرصت، خاطر نشان کرد: دوسال از بهترین لحظات یک جوان در اختیار نیروهای مسلح قرار می گیرد و تولید نیروهای مسلح، امنیت است و بخشی از این تولید نیز بر عهده سربازان است و استفاده از فرصت آموزش و مهارت آموزی در زمان فراغت بسیار حائز اهمیت است.
وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به وضعیت اشتغال در جامعه این دغدغه وجود دارد، روزی که سرباز می خواهد ترخیص شود یک مهارتی هم داشته باشد که منتج به گواهینامه و در نهایت منتهی به اشتغال شود و منویّات مقام معظم رهبری نیز بر این مسئله تاکید دارد.
وی همچنین افزود: با توجه به اهمیت موضوع آموزش سربازان نیروهای مسلح، مسئله مهارت آموزی به کل جامعه و نوک پیکان به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر می گردد و امیدواریم با همکاری و مشارکت دو مجموعه این مهم را به سرمنزل مقصود برسانیم و مسئولیتی که برعهده داریم به نحو احسن انجام دهیم و دعای خیر سرباز ماهر مشمول حال همه ما شود.
شایان ذکر است؛ در این جلسه بر لزوم تعامل تنگاتنگ و همکاری های بیشتر مبنی بر تقویت آموزشهای مهارتی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلّح، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.