اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 17 اسفند 1399
کد 4742

برای اولین بار در منطقه شمالغرب کشور با حضور مسئولان استان و شهرستان بناب؛

کارگاه مبرّد های جایگزین با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در بناب افتتاح و به بهره برداری رسید

رضا اختیار وکالتی : این کارگاه با هدف ساخت وسایل گازی در راستای حفاظت از لایه ازون راه اندازی شد
رضا اختیار وکالتی : این کارگاه با هدف ساخت وسایل گازی در راستای حفاظت از لایه ازون راه اندازی شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، فتحی، فرماندار شهرستان بناب در جریان این افتتاح با اشاره به اهمیت آموزشهای مهارتی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مجموعه ای است که می تواند علم و صنعت را در کنار هم قرار دهد.
وی افزود: نگاهی به آمار نشان می دهد که بیشترین آمار بیکاری در بین جوانان مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است و عدم داشتن مهارت کافی در بیشتر موارد مانع از جذب و اشتغال آنان می شود.
فتحی با اشاره به وجود صنایع مختلف در شهرستان بناب گفت: روزی نیست که درخواست نیروی کار ماهر از طرف صنایع شهرستان نداشته باشیم و این شهرستان با پتانسیل 217 هزار تن صادرات، نیاز به وجود نیروی کار ماهر و کاربلد را در خود احساس می کند و راهکار برون رفت از معضل بیکاری در این شرایط تنها سازمان آموزش فنی و حرفه ای است.
وی اذعان داشت: پیشرفت کشورهای توسعه یافته با حضور نیروهای کارآمد و ماهر در تمامی بخشها به دست آمده است.
رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی نیز گفت: وجود انعطاف در آموزش های فنی و  حرفه ای یکی از مزیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.
وی با اشاره به اهمیت آموزش در صنایع افزود: ارائه آموزش های مهارتی به صورت جوار کارگاهی یکی از بهترین و موثر ترین شیوه ها در تربیت و بهره وری نیروی کار ماهر در صنایع استان است که اخیرا در شرکت های نقشینه چاپ و برق تبریز این مهم صورت گرفته است.
وی با اشاره به افتتاح کارگاه مبرّد های جایگزین در منطقه شمالغرب کشور تصریح نمود: دوره ای که اجرا می شود به غیر از مزیت ارائه آموزش های مهارتی در جامعه، نمونه ای از همکاری و هم افزایی و استفاده از ظرفیت های موجود در دستگاهها و نهادهای شهرستان بناب است.
 عادل سلطانی‌فر، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بناب نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، با بیان اینکه کارگاه مبردهای جایگزین با هدف حفاظت از لایه ازون در مقابل گازهای خطرناک در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بناب افتتاح شد، اظهار داشت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال توسط سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو unido) انجام شده است که مورد بهره برداری قرار گرفت.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بناب با بیان اینکه کارگاه در راستای آموزش کلیه اصناف در حرفه های؛ تعمیر یخچال فریزر، سردخانه، کولر گازی و غیره راه‌اندازی شده است، گفت: در این کارگاه، تمامی اصناف شمالغرب کشور می توانند در این دوره های آموزشی شرکت کنند.
وی افزود: تمامی تجهیزات و وسایل مورد نیاز کارگاه با وجود تحریم های ناجوانمردانه آمریکا به سختی تهیه و نصب گردیده اند که به نوبه خود، این کارگاه در شمال غرب کشور بی نظیر می باشد.