اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 17 اسفند 1399
کد 4744

در جلسه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی؛ طرح الحاقی اختصاص ۵ درصد از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به توسعه آموزش های مهارتی به تصویب رسید

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان‌ آموزش فنی وحرفه‌ ای کشور از تصویب «طرح الحاقی اختصاص ۵ درصد از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به توسعه آموزش های مهارتی» در جلسه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور،  هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان با اعلام این خبر گفت: این اتفاق حاصل تلاش، نقش آفرینی و نگاه ارزشمند نمایندگان محترم مردم شریف در مجلس شورای اسلامی به اهمیت《مهارت آموزی به عنوان ضرورت ملی》در رفع معضل بیکاری و ارتقای معیشت هم‌ وطنان عزیزمان و همچنین حمایت‌ های ارزشمند دولت تدبیر و امید است.
هاشمی در ادامه از حمایت‌های قاطعانه و ارزشمند  کمیسیون های آموزش و تحقیقات و تلفیق مجلس شورای اسلامی در فرآیند تصویب اختصاص بودجه مذکور به آموزش‌های مهارتی تقدیر کرد.
علی اوسط هاشمی، حمایت همه جانبه نمایندگان دولت را در تصویب طرح مذکور و جلب رأی قاطع نمایندگان مجلس بسیار مهم و موثر قلمداد کرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: این اتفاق شاید در سه دهه اخیر بی نظیر بوده که به نوعی نشان از خروج مهارت از غربت و واقع شدن در مسیر ریل گذاری جدید برای آموزش های مهارتی خواهد بود و ان شاء الله شاهد تداوم این تغییر نگاه باشیم.
هاشمی اظهار امیدواری کرد که با روی آوری به ارزشمندترین سرمایه های سازمان و مشارکت شرکای اجتماعی بتوانیم تجربه ای را ثبت کنیم که موجب تقویت هر چه بهتر نگاه‌ها به ارزش مهارت در کشور شود. 
معاون وزیر کار در ادامه با ابراز خرسندی از تغییر نگاه سیاستگذاران و برنامه‌ریزان به موضوع مهارت به عنوان عنصر کلیدی اشتغالزایی در کشور و با تأکید بر رویکرد مهارت آموزی جامعه محور به عنوان رویکرد اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ای کشور، بر عزم ملی برای توسعه آموزش های مهارتی با مشارکت تمامی دستگاه‌ها، شرکای اجتماعی و نهادهای مرجع و جریان ساز تأکید کرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ای کشور در خاتمه گفت: این اتفاق را بر همه آنانی که دل در گرو رشد مهارت و ارتقای جایگاه سازمان دارند تبریک عرض می نمایم و امیدوارم با لطف الهی روزهای متفاوتی را در کنار هم تجربه کنیم.