اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 18 اسفند 1399
کد 4747

در جلسه شورای مهارت ورزقان عنوان شد:

فرماندار ورزقان : به‌منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر از ظرفیت‌های موجود شهرستان، باید آموزش‌ مهارت‌های فنی در راستای استفاده حداکثری از منابع موجود باشد.

محمدباقر خانی در جلسه شورای مهارت‌آموزی و هماهنگی برپایی نمایشگاه توانمندی‌های روستایی در استان به اهمیت آموزش های مهارتی در بهره مندی هر چه بیشتر اط ظرفیت های شهرستان ورزقان اشاره کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، محمدباقر خانی در جلسه شورای مهارت‌آموزی و هماهنگی برپایی نمایشگاه توانمندی‌های روستایی در استان، با اشاره به ظرفیت‌های بسیار قابل‌توجه شهرستان ورزقان در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، آبزی‌پروری، پرورش زنبورعسل، گیاهان دارویی و گردشگری، اظهار داشت: برخورداری از دانش و مهارت کافی در کنار حمایت‌ دستگاه‌های متولی از راه‌اندازی مشاغل خرد، می‌تواند نقش بسیار مهمی در تحقق اشتغال پایدار در شهرستان داشته باشد.
 
وی با تأکید بر ضرورت الگوسازی مشاغل مرتبط با توانمندی‌های شهرستان، تصریح کرد: هماهنگی و توافقات لازم را با ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد برکت به‌منظور جلب مشارکت این نهادها در راه‌اندازی و پشتیبانی از مشاغل خرد در شهرستان انجام‌ داده‌ایم و از سال آینده فعالیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان شروع خواهد شد.
 
فرماندار ورزقان از راه‌اندازی قریب‌الوقوع مرکز نوآوری ورزقان خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مرکز نوآوری و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها شاهد ایجاد افق‌هایی تازه پیش روی نخبگان و نوآوران شهرستان خواهیم بود.
 
وی همچنین از برپایی نمایشگاه توانمندی‌های شهرستان در محل تفرجگاه عون‌بن علی (عینالی) در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور شایسته در این نمایشگاه را با هدف جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوص برای سرمایه‌گذاری در شهرستان را خواستار شد.