اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 24 اسفند 1399
کد 4751

علی اوسط هاشمی:

سند راهبردی جامع مهارت باید برنامه محور تدوین شود

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد: سند راهبردی جامع مهارت باید برنامه محور تدوین شود به طوری که مورد پذیرش مجلس و دولت قرار گیرد.
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد: سند راهبردی جامع مهارت باید برنامه محور تدوین شود به طوری که مورد پذیرش مجلس و دولت قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان، هم زمان با عید بزرگ مبعث و در سی و سومین سفر استانی خود، در نشست مشترک هیات امنا و هیات رئیسه با کمیسیون های تخصصی پارلمان ملی مربیان و کارشناسان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که پنجشنبه 21 اسفند ماه 1399، در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: شان و نزول بعثت،  اخلاق است و ما نیز بر این اساس باید بر پایه اخلاق محوری در ارائه خدمت، نقش آفرینی کنیم.
هاشمی افزود: بهتر است اساس کار، بر کرامت و احیای ارزش ها و رفع فاصله و تکیه بر عقل، شنیدن و مشورت کردن باشد و علاوه بر فرهنگ سازی درحوزه مهارت آموزی باید به فرهنگ سازی در حوزه رفتار انسانی و اخلاق فردی و سازمانی نیز توجه شود.
وی در ادامه افزود: ساختار اجتماعی و ساختار سازمانی نیازمند تغییر در رفتارها و تغییر در نوع نگاه ها است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همچنین تاکید کرد: باید سیاست ها، قوانین و مقررات مرتبط را بدانیم و سازمان را بشناسانیم، گفتمان مهارت باید تقویت شود و سازمان از یک قانون مرتقی بهره مند گردد.
 هاشمی در ادامه گفت: هرکس در مسیر خردجمعی و روی آوری به شایستگان و چرخش نیرو، گردش نخبگان وتجارب آرا در خود ظرفیت ایجاد نکند،  در هر پست و مقامی هم که باشد نمی تواند مقبول واقع شود. اگر این نگاه را جدی گرفتیم و این چنین اندیشیدیم، موفق خواهیم بود.
هاشمی افزود: نقد درست، نقدپذیری و انجام کار جمعی هنر محسوب می شود و پارلمان باید به گونه ای نقش آفرینی کند که مدیران سازمان احساس نیاز به مشورت گرفتن از پارلمان داشته باشند.
وی ضمن بیان اینکه تمرین گفتگو در درون و ترویج مهارت آموزی در بیرون از سازمان، ضرورت است خطاب به هیات رئیسه پارلمان ملی مربیان و کارشناسان گفت: شما باید افکار مهارت کشور را نمایندگی کنید.
وی افزود: با توجه به مشکلات و شرایط فعلی از جمله تحریم، کرونا، کمبود اعتبارات، به کارگیری دانایی ملی، برای برون رفت از این شرایط به جای مقابله با یکدیگر، مهم است. در چنین شرایط سختی، مدیریت بحران یک ضرورت محسوب می شود.
معاون وزیر کار، ضمن اشاره به رویکردهای مهم سازمان به ویژه گفتمان ملی مهارت گفت: جامعه محور کردن مهارت به عنوان یک ضرورت ملی، رویکرد اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.
وی در نشست هیات امنا و هیات رئیسه با کمیسیون های تخصصی پارلمان ملی مربیان و کارشناسان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: انتظارات من از پارلمان این است که در گام نخست، سازمان را در حوزه های مختلف و در مسیر بهینه سازی روندهای سازمانی و افزایش بازدهی آسیب شناسی کنند و همچنین با بهره گیری از مهارت گفتگو، سعی در توسعه شناخت و ارتقای جایگاه مهارت در بین سیاستگذاران و دولتمردان کنند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه جامعه محور کردن مهارت یک ضرورت ملی و اجتناب ناپذیر است، گفت: جریان سازی مهارت برای این منظور، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
هاشمی در پایان سخنان خود  با اشاره به ارتباط تنگاتنگ مهارت آموزی و صنعت افزود: در این ارتباط ایجاد ساختار تنومند و قوی لازم است، ساختاری که رابطه ی ما را با صنعت مشخص کند .