اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 28 اسفند 1399
کد 4762

در جلسه مدیرکل و معاونین با روسای ادارات و مراکز آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی به صورت وبینار عنوان شد:

مدیرکل: کیفیت بخشی به آموزشهای مهارتی باید جزو اولویت های اصلی و اساسی باشد.

جلسه ویدئو کنفرانس با حضور مدیرکل، معاونین آموزش، پژوهش و برنامه ریزی و اداری و پشتیبانی و روسای ادارات و مراکز آموزش فنی و حرفه ای به صورت حضوری و مراکز شهرستانها در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.
جلسه ویدئو کنفرانس با حضور مدیرکل، معاونین آموزش، پژوهش و برنامه ریزی و اداری و پشتیبانی و روسای ادارات و مراکز آموزش فنی و حرفه ای به صورت حضوری و مراکز شهرستانها در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در این نشست، ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته همکاران در سال جاری افزود: امسال با توجه به همه گیری بیماری منحوس کرونا و لزوم اجرای محدودیت ها در حوزه فعالیت آموزشی و تغییر آموزشها از حضوری به غیر حضوری و مجازی، تجربیات ارزشمندی به دست آمد که می توان با استفاده از نتایج حاصل از آن، برای سال  جدید نیز توشه اندوخت و از روش های نوین آموزشی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، آموزش های دوگانه در ارائه آموزشهای مهارتی به شهروندان بهره جست.
وکالتی در ادامه افزود: با توجه به کاربردی بودن آموزشهای مهارتی در ایجاد اشتغال و کیفیت بخشی به این آموزشها باید جزو اولویت های اصلی و اساسی باشد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با اشاره به اعتبار گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطرنشان کرد: اعتبار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به سلامت آزمونها ست که چنانچه در این خصوص کاستی و بی دقتی صورت گیرد می تواند صدمات جبران ناپذیری را بر ماهیت سازمان وارد نماید پس همه ما مسئولیت داریم تا سلامت این آزمونها را تضمین نماییم.
رضا اختیار وکالتی در بخشی دیگر از سخنانش ضمن ابراز خرسندی از تلاشهای صورت گرفته در حوزه های پشتیبانی و عمرانی افزود: خوشبختانه در این حوزه ها کارهای خوبی انجام شده است و جای بسی قدردانی است.
وی ادامه داد: با توجه به حجم زیاد فعالیتهای صورت گرفته، انتظار می رود در انعکاس اخبار در راستای پوشش خبری فعالیتهای مهارتی و با رویکرد شناساندن پتانسیل های آموزش فنی و حرفه ای به شهروندان، اهتمام ویژه ای از طرف روسای محترم ادارات و مراکز صورت گیرد.
وکالتی در ادامه با اشاره به نقش مهم شرکای اجتماعی در اشاعه آموزشهای فنی و حرفه ای بر لزوم تعامل و هم افزایی با نمایندگان مجلس، مسئولین دستگاههای شهرستانی تاکید نمود.
رضا اختیار وکالتی در این وبینار از آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد ( بخش خصوصی) به عنوان همکاران و همیاران بخش دولتی در حوزه مهارت آموزی نام برد و افزود: با توجه به وجود پتانسیل های بالقوه ای که در بخش خصوصی وجود دارد، ضمن ارتباط دو سویه و همکاری های فی مابین،می توان بخش عظیمی از رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای را با همکاری این عزیزان به سرانجام برسانیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در ادامه، خواستار تشکیل نشست های مداوم هم اندیشی با نیروهای تحت سرپرستی و تحلیل عملکرد های انجام گرفته و اصلاح موارد، انعکاس نقاط قوت و تقویت روحیه همدلی و همچنین بر لزوم تکریم ارباب رجوع و حفظ حرمت ها در فعالیتهای کاری و آموزشی تاکید نمود.
محمدرضا کیان، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این نشست، ضمن قدردانی از زحمات روسای ادارات و مراکز آموزش فنی و حرفه ای در پیشبرد اهداف آموزشی سازمان یاد و خاطره همکاران عزیز سفر کرده را گرامی داشت.
وی با اشاره به انجام 100 درصدی تعهدات آموزشی در سال 99 ضمن قدردانی از تلاش های تک تک همکاران و کارشناسان محترم ادارات و مراکز آموزشی افزود:
در راستای سازماندهی مربیان آموزشی نیاز به به روز رسانی دوره های آموزشی لازم است.
معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی به نقل از رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: در سال 1400 تعداد 1400 مرکز جوار ایجاد خواهد شد که تعهد استان آذربایجان شرقی تعداد 77 مرکز جوار در سال جدید خواهد بود که تحقق این امر ارتباط مستمر با صنایع، صنوف و اتحادیه های مرنبط با این موضوع در سطح استان است.
محمدرضا کیان همچنین در خصوص بحث درآمدزایی از قراردادهای آموزشی تاکید نمود.
وی بر لزوم برگزاری منظم جلسات شورای مهارت استان با رویکرد هم افزایی و تعامل با سایر نهادها و دستگاهها در سطح استان در سال جدید تاکید نمخود و خاطر نشان ساخت: در این راستا می توانیم برنامه های آموزشی خود را عملیاتی نمائیم.
محمدرضا کیان اضافه کرد: هدف اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ارائه آموزشهای مهارتی در راستای اشتغال جوانان و بهره وری نیروی کار و در نتیجه افزایش بهره وری با رویکرد پیشرفت ایران عزیز اسلامی است.
وی تصریح نمود: تعامل هرچه بیشتر با آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد مورد انتظار است چون بخش خصوصی به عنوان بازوان پر توان این اداره کل در امر ارائه آموزش های مهارتی در جامعه مطرح هستند.
میرداود علوی، معاون اداری و پشتیبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن ایام نوروز 1400 برای کارکنان و خانواده محترم آموزش فنی و حرفه ای استان آرزوی سلامتی و موفقیت نمود.
وی افزود: با توجه به وجود محدودیت های کرونایی در سال 99 این اداره کل توانسته است بر اساس آمال و ارقامی که موجود است جزو ادارات برتر استان در تحقق و عملیاتی نمودن تعهدات باشد.
دکتر رضا اختیار وکالتی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همکاران عزیز سفرکرده آقایان؛ مرحوم بهروز آشام، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بناب و امین سرباز جمشید، همکار مربی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شبستر و سایر عزیزان سفرکرده از خانواده آموزش فنی و حرفه ای استان، برای رفتگان غفران الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی و شادکامی و پیشاپیش حلول سال نو را تبریک و تهنیت گفت.