اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 21 فروردين 1400
کد 4793

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با ایرنا:

اصلاح قوانین تهدیدکننده توسعه اقتصادی برای تحقق شعار سال ضروری است

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید براینکه قوانین باید شفاف و صریح باشد، گفت: باید برای تحقق شعار سال از همه کسانی که تمام دارایی و توانایی خود را در مسیر تعالی و پیشرفت کشور صرف می‌کنند، حمایت کنیم و قوانین بازدارنده که تهدیدکننده توسعه اقتصادی است را اصلاح کنیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید براینکه قوانین باید شفاف و صریح باشد، گفت: باید برای تحقق شعار سال از همه کسانی که تمام دارایی و توانایی خود را در مسیر تعالی و پیشرفت کشور صرف می‌کنند، حمایت کنیم و قوانین بازدارنده که تهدیدکننده توسعه اقتصادی است را اصلاح کنیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛ «علی اوسط هاشمی» در گفت و گو با ایرنا درباره شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، گفت: در 10 سال اخیر رهبر معظم انقلاب همواره به حوزه اشتغال، اقتصاد، پیشرفت  و رفع موانع و پشتیبانی از تولید توجه ویژه‌ای داشته است.
وی افزود: امیدواریم همانطور که رهبر معظم انقلاب بر تولید، اقتصاد و اشتغال توجه دارند، این موارد مورد توجه جامعه نیز قرار گیرد؛ یعنی همه از توانمندی حاصل از دانایی و درایت بر پایه مهارت استفاده کنند و از حمایت و تسهیل‌گیری دولت، مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های قضایی برخوردار شوند.
معاون وزیر تعاون تصریح کرد: باید هرگونه فضای سخت و شکننده و مواردی که موجب ایجاد فاصله و تردید در امر تولید می‌شود را با هم افزایی و هماهنگی از بین ببریم.
هاشمی تصریح کرد: وقتی کلام رهبر معظم انقلاب بر مسیر مانع‌زدایی از تولید است، نباید اجازه دهیم حرکت و رویکردی که موجب تضعیف و خروج سرمایه انسانی و مادی است مبنای کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه باید آسیب‌ها شناسایی شود، گفت: تا زمانی که آسیب‌ها شناسایی نشود و تغییرات و اصلاحات صورت نمی‌گیرد و در این خصوص باید قانون نیز شفاف و صریح باشد و تا مبادا افراد از موضع قدرت و قانون در مسیر تولید مانع ایجاد کنند.
معاون وزیر تعاون گفت: در شرایطی که جهان به محاصره می‌اندیشد، نقطه مقابله با این تحریم‌ها حمایت از ملت و ایجاد بستر لازم برای اعمال اراده ملت است و مردم به عنوان سرمایه اصلی کشور باید مبنای نگاه قرار گیرد تا به قله‌های بلند پیروزی برسیم.
وی اظهارداشت: در حوزه مهارت باید به این باور برسیم که کشور نیاز به گفتمان ملی مهارت دارد و مهارت تحت تاثیر کسب مدرک مغفول مانده است در حالی که باید در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای باید به انسان توانمند توجه کنیم و منزلت نقش آفرینان در عرصه تولید باید منطبق با مهارت باشد که این نیاز ضروری کشور است.
هاشمی افزود: اگر امروز ایران داشته‌هایی دارد که آن را مقصد جهانیان کرده است؛ بخشی از این ثروت پایدار، حاصل مهارت است و این مهارت را باید در نگاه سیاست ورزان تقویت کنیم تا نگاه جامعه به ارزش مهارت برای کسب موقعیت شکل بگیرد و کسالت حاصل از بیکاری را با روی آوری به مهارت دور کنیم.
به گفته وی باید نظرات و مشکلات تولیدکنندگان و نقش آفرینان عرصه مهارت فارغ از گرایش آنها شنیده شود چرا که جامعه نیازمند مهارت است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: نمی‌توانیم داشته‌های گذشته را مبنای امروز قراردهیم زیرا جامعه رو به تحول است و در انقلاب صنعتی چهارم نه تنها عمر تکنولوژی بلکه مهارت افرادی که به روز نباشند نیز کوتاه است.
وی افزود: کرونا به ما ثابت کرد که جامعه به مرحله‌ای از رشد نرسیده که بتواند تغییر نقش را جستجو کند و به تعداد بیکاران اضافه نشود، بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که متناسب با زمان از سرمایه‌های خود استفاده کنیم.
هاشمی اظهارداشت: ارتقای نگاه منطبق با تغییرات و تحولات در حوزه‌های مختلف امری ضروری است و باید مراقب سونامی تغییرات باشیم زیرا جامعه میل به تغییر دارد.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب امسال با انتخاب شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» بر اهمیت جهش تولید و حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان تاکید کردند.