اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 11 ارديبهشت 1400
کد 4807

نشست هم اندیشی اجرای آموزش های مهارتی ویژه کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد

نخستین نشست هم اندیشی اجرای آموزش های مهارتی ویژه کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای دستور علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان مبنی بر توانمندسازی مهارتی کارکنان برگزار شد.
نخستین نشست هم اندیشی اجرای آموزش های مهارتی ویژه کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای دستور علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان مبنی بر توانمندسازی مهارتی کارکنان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نخستین نشست هم اندیشی اجرای آموزش های مهارتی ویژه کارکنان، باحضور حسین فیروزی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان به منظور طراحی و اجرای آموزش های مهارتی با استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود سازمانی، روز یکشنبه 29 فروردین ماه 1400 در دفتر اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برگزار شد.
در این نشست، فیروزی با بیان اهمیت ارتقای توانمندی های مهارتی کارکنان و خانواده های آنان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور باید مانند سازمانی یادگیرنده  عمل کند و اگر انگیزه آموزشی مستمر نداشته باشد، قطعا این اتفاق نمی افتد.
وی افزود: اجرای دوره های آموزشی برای همکاران نه تنها به افزایش بهره وری منجر خواهد شد بلکه باعث نهادینه شدن یادگیری فعال هم می شود.
فیروزی در ادامه گفت: طراحی برنامه های آموزشی باید به گونه ای باشد که آموزش نه برای آموزش، بلکه آموزش برای افزایش بهره وری و تغییر در رفتار سازمانی صورت پذیرد.
وی گفت: در این راستا بخشی از ساعات اداری را به یادگیری آموزش های مهارتی برای کارکنان اختصاص
می دهیم.
فیروزی گفت: امسال، باید سال فراگیری آموزش های مهارتی برای کارکنان و خانواده های آن ها باشد.
وی ادامه داد: برای ترویج آموزش های مهارتی در سطوح سازمان ها، بهتر است از سازمان خودمان شروع کنیم و عامل تغییر باشیم و مسیر تازه ای هم برای خود و هم سازمان های دیگر ترسیم کنیم.
فیروزی با اعلام آمادگی سازمان برای تحقق این موضوع گفت: حدود 13 هزار و پانصد نفر نیروی انسانی در سازمان شاغل هستند و ما موظفیم برای آن ها دوره های آموزشی مناسب و کارآمد برگزار کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان گفت: باید از ظرفیت ویژه مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای این سازمان برای آموزش به کارکنان به بهترین وجه بهره برد.
در این نشست داود ناصری امید، مدیرکل دفتر منابع انسانی و پشتیبانی، علیرضا طاهرپور، مدیرکل دفتر نظارت، بهسازی و هدایت آموزشی، رضا باجولوند، رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای،
تقی غیاثی تبار، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، هاجر خواجه بولاقی، مشاور رئیس سازمان در امور بانوان و خانواده، به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.     
این گزارش می افزاید: در نشست مذکور مقرر شد، طرح اجرای آموزش های مهارتی در گام نخست به صورت پایلوت برای کارکنان ستاد طبق برنامه زمانبندی و عناوین اعلامی مرکز تربیت مربی (به دو صورت حضوری و مجازی) برگزار شود.