اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 11 ارديبهشت 1400
کد 4808

پیام علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ ای کشور به مناسبت هفته کار و کارگر

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به مناسبت بزرگداشت هفته کار و کارگر پیامی صادر کرد
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به مناسبت بزرگداشت هفته کار و کارگر پیامی صادر کرد.‌
حضرت امام خمینی(ره):  «حیات یک ملت، مرهون کار و کارگر است.»
با سلام و تحیت      
گرامیداشت «هفته کار و کارگر»،  یادآور اهمیت و نقش اثربخش کارگران تلاشگر و زحمت کش به عنوان مهم‌ترین رکن چرخه تولید و اقتصاد کشور است‌ و این مهم در شعار سال مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها ، مانع‌زدایی‌ها»، به خوبی اشاره به جایگاه ارزشمند  قشر زحمتکش کارگر  در توسعه و پیشرفت کشور دارد.       
مروز، ارتقای «جایگاه رفیع کار و کارگر»،  یک ضرورت ملی است تا به زیبایی، ارزش توانمندی را به رخ کشاند و نشان دهد که قیمت آدمی بر گرفته از انسانیت در به فعلیت رساندن استعدادهای او و نه مدرک صرف است.     
 به کاری باید اندیشید که حاصل هنر، مهارت ، ذوق و علاقه‌مندی باشد، همچون گذشته که هنرنمایی هنرمندان، موجب خلق آثار  و ثروت زایی شده و همچون نقش های رنگارنگ  بر جغرافیای بزرگ نشسته و  ایران را مقصد جهان گردان نموده‌ است.      
هفته‌ گرامیداشت کار و کارگر، فرصتی مغتنم است تا هریک از ما در موضع خدمتگزاری خویش، ضمن پاسداشت تلاش‌های این قشر تلاشگر که با غیرت و تکیه بر بازوان توانمندشان با زحمت فراوان و ستودنی، نان آور خود و خانواده‌هایشان می‌باشند، در مسیر «ترویج فرهنگ کار و تکریم کارگران»، سهم خود را در حمایت و پشتیبانی از  این عزیزان ادا نماییم. 
به طور حتم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز با رسالت مقدس «مهارت آموزی» و توانمندسازی سرمايه‌های انسانی، با این باور که «جهش تولید» از مسیر «جهش مهارت» محقق می‌شود، تمام ظرفیت و توان خود را در راستای ارتقای مهارت‌ های شغلی و حرفه‌ای شاغلان به ویژه کارگران بلندقدر بیش از پیش به کار گرفته تا یاریگر این عزیزان در دستیابی به موقعیتی منطبق با شأن و منزلتشان باشد.       
ان شاءالله که همگی ما  در پرتو توجهات حضرت احديت با هم‌گرایی و هم‌افزایی ملی، در راستای تکریم کار و مهارت، با پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، در مسیر خدمت به خلق شریف و میهن عزیزمان، سربلند و سرافراز باشیم.


 
علی اوسط هاشمی
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور