اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400
کد 4813

در دیدار رییس دانشگاه آزاد اسلامی (سما) مراغه با معاونت مرکز آموزش فنی و حرفه این شهرستان تاکید شد:

" هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت "

رییس دانشگاه آزاد اسلامی (سما) مراغه با حضور در مرکز آموزش فنی و حرفه ای 23 مراغه با معاونت این مرکز دیدار و از کارگاههای آموزشی بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، دکترکاظمی، رئیس واحد سما دانشگاه آزاد اسلامی مراغه به همراه کارشناسان آموزش این دانشگاه با حضور در مرکز آموزش فنی و حرفه ای 23 مراغه با آقای اسداله نماینده معاونت مرکز، دیدار ودر خصوص تفاهم نامه همکاری فی ما بین دانشگاه آزاد  اسلامی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفتگو کردند.

 در این دیدار طرفین با دیدگاه مبنی بر" هر دانشجو یک تخصص، یک مهارت " تاکید داشتند.
 رییس سمای مراغه در این دیدار گفت: امروزه مهارت آموزی دانشجویان  درجهت فراهم ساختن بستر های اشتغال بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان، جزء لاینفک آموزش میباشد و بدون کسب مهارت و صرفا با آموزش مطالب تئوریک علوم مختلف  نمیتوان انتظار اشتغال برای فارغ التحصیلان را داشت.

معاون مرکز آموزش فنی و حرفه ای 23 مراغه نیز در این دیدار عنوان کرد: آینده اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی و رشد و پیشرفت کشور منوط به کسب مهارت برای تربیت نیروهای انسانی ماهر و کارآمد و متخصص است.

 وی با اشاره به نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در تربیت نیروی کار ماهر بر لزوم ارتباط دوجانبه و استفاده از ظرفیت های آموزشی طرفین تاکید کرد.

در این دیدار، در خصوص بازدید از امکانات آموزشی دانشگاه ، اعلام کمبود تجهیزات ، نیازسنجی، امکان سنجی و چگونگی اجرای آموزشهای مهارتی توسط مرکز 23 بحث و تبادل نظر شد.

در پایان این دیدار از کارگاههای مهارت آموزی مرکز آموزش فنی و حرفه ای 23 مراغه بازدید به عمل آمد.