اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1400
کد 4828

در دیدار دانشگاه آزاد اسلامی (سما) مراغه با معاون مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 23این شهرستان تاکید شد:

" هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت "

کاظمی رئیس واحد سما دانشگاه آزاد اسلامی مراغه بهمراه کارشناسان آموزش با حضور در مرکز آموزش فنی و حرفه ای 23 مراغه با اسداله نماینده، معاون مرکز آموزش فنی و حرفه ای 23 مراغه دیدار و در خصوص تفاهم نامه همکاری فی ما بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، کاظمی رئیس واحد سما دانشگاه آزاد اسلامی مراغه بهمراه کارشناسان آموزش با حضور در مرکز آموزش فنی و حرفه ای 23 مراغه با اسداله نماینده، معاون مرکز آموزش فنی و حرفه ای 23  مراغه دیدار و در خصوص تفاهم نامه همکاری فی ما بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفتگو کردند.
 در این دیدار با دیدگاه مبنی بر" هر دانشجو یک تخصص، یک مهارت " تاکید شد.
  رییس دانشگاه آزاد (سما) شهرستان مراغه در این دیدار گفت: امروزه مهارت آموزی دانشجویان  در راستای فراهم ساختن بستر های اشتغال پس از فارغ التحصیلی دانشجویان، جزء لاینفک آموزش بوده و بدون کسب مهارت و صرفا با آموزشهای تئوریک علوم مختلف نمی توان انتظار اشتغال برای فارغ التحصیلان داشت.
اسدالله نماینده، معاون مرکز آموزش فنی و حرفه ای 23 مراغه نیز، آینده اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی و رشد و پیشرفت کشور را منوط به کسب مهارت برای تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد و متخصص دانست و با اشاره به نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای بر لزوم ارتباط دوجانبه و استفاده از ظرفیت های آموزشی طرفین تاکید نمود.
در پایان این دیدار، مسئولین دانشگاه از کارگاههای آموزشی مرکز آموزش 23 مراغه بازدید نموده و از این مرکز جهت بازدید از امکانات آموزشی دانشگاه، اعلام کمبودهای تجهیزاتی، نیازسنجی، امکان سنجی و چگونگی اجرای آموزشهای مهارتی توسط مرکز 23 را خواستار شدند تا طی تفاهم نامه همکاری  برای دانشجویان علاقه مند به حرفه های مهارتی در زمان فارغ التحصیلی از دانشگاه دوره های مهارتی برگزار کرد.
شایان ذکر است این تفاهم نامه با موضوع همکاری در زمینه های آموزشی و پژوهشی مهارتی  و با هدف بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های علمی، آموزشی و تحقیقاتی طرفین و توسعه همکاری به منظور استمرار و اثربخشی ارتباط سازمان یافته میان سازمان و دانشگاه در راستای رفع نیازهای متقابل در توسعه مهارت بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شده است.