اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 5 خرداد 1400
کد 4839

از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صورت گرفت؛

دعوت از دستگاه های ملی برای مشارکت در برگزاری مسابقات ملی مهارت

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، طی مکاتبه ای از 9 دستگاه و نهاد ملی برای عضویت در ستاد اجرایی مسابقات ملی مهارت، به منظور مشارکت در برگزاری این رویداد ملی، دعوت کرد.
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، طی مکاتبه ای از 9 دستگاه و نهاد ملی برای عضویت در ستاد اجرایی مسابقات ملی مهارت، به منظور مشارکت در برگزاری این رویداد ملی، دعوت کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در این مکاتبه رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به صراحت «بند 29 مصوبه جلسه 737 مورخ 98/10/17 شورای فرهنگ عمومی کشور در خصوص حمایت از مسابقات ملی مهارت» و با عنایت به «لزوم تغییر ساز و کار برگزاری مسابقات از سازمانی به ملی» و نیز همکاری تمامی سازمان ها و نهادهای مرتبط، از دستگاه های مذکور به منظور عضویت در ستاد اجرایی مسابقات ملی مهارت و مشارکت در تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها و اجرای رویداد ملی مذکور دعوت کرده است.
بنا بر این گزارش، این 9 دستگاه شامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات ایران)، وزارت کشور (سازمان امور اجتماعی کشور)، وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری ها)‌، وزارت ورزش و جوانان (معاونت امور جوانان)، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (شبکه آموزش سیما)، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق اصناف ایران و خانه کارگر هستند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دعوت از دستگاه های مذکور تاکید کرد: آموزش و تربیت نخبگان مهارتی نیازمند عزم ملی تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها و موسسات در بخش های بازار کار و آموزش می باشد. وی تصریح کرد: این عزم ملی شامل سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرای رویدادها و ساماندهی سرمایه ها و نیروهای انسانی شاغل و کارآفرین در سطوح بالای فناوری و دانش کاربردی می باشد.
شایان ذکر است، مسابقات ملی مهارت، رویدادی است رقابتی، پروژه محور که سالانه در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برای جوانان زیر 22 سال در 65 رشته برگزار می شود. این مسابقات منتج به شناسایی و کشف استعداد های برتر مهارتی می شود و به عنوان گامی در راستای انتخاب تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران برای حضور  در مسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یک بار در بین کشورهای عضو سازمان جهانی مهارت برگزار می شود.