اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 9 خرداد 1400
کد 4843

همکاری های ایران و زیمباوه در حوزه آموزش فنی و حرفه ای گسترش می یابد

به منظور گسترش همکاری های حوزه آموزش های فنی و حرفه ای بین کشورهای ایران و زیمباوه، نشست مشترکی با حضور وزیر مختار و رایزن سفارت جمهوری زیمباوه در محل سازمان آموزش فنی و حرفه ای امروز چهارشنبه 5 خرداد ماه 1400 برگزار شد.
به منظور گسترش همکاری های حوزه آموزش های فنی و حرفه ای بین کشورهای ایران و زیمباوه، نشست مشترکی با حضور وزیر مختار و رایزن سفارت جمهوری زیمباوه در محل سازمان آموزش فنی و حرفه ای  امروز چهارشنبه 5 خرداد ماه 1400 برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این نشست با حضور مدیرکل دفتر ریاست، حقوقی، روابط عمومی و امور بین الملل، مدیرکل دفتر نظارت، بهسازی و هدایت شغلی، مدیر مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان و  وزیر مختار و رایزن سفارت جمهوری زیمباوه با هدف توسعه همکاری های آموزشی فنی و حرفه ای دو کشور برگزار شد.
در این نشست، در خصوص همکاری ایران در ارائه آموزش های مهارتی به منظور توسعه و تقویت فرهنگ آموزش و بهبود مهارت های تخصصی آموزشی در مربیان فنی و حرفه ای کشور زیمباوه در حرفه های مرتبط در بخش کشاورزی و صنعتی تبادل نظر شد.  
این گزارش می افزاید: ایجاد نظام آموزش مهارتی بر اساس استانداردهای جهانی، ایجاد رقابت بین افرادی که از توانایی مهارتی در حرفه های مختلف برخوردار هستند، ارزشیابی و سنجش صلاحیت افرادی که در کشور زیمباوه شاغل و یا در حال آموزش هستند، از دیگر محورهای مورد بحث در این نشست بود.
رایزن سفارت جمهوری زیمباوه، در این نشست ، از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور درخواست کرد؛ در صورت امکان، یک مرکز آموزش فنی و حرفه ای با حضور مربیان متخصص در حرفه های مختلف طبق استانداردهای جهانی در این کشور راه اندازی کند تا بتوانند در توسعه اقتصاد زیمباوه در بخش کشاورزی و صنعتی به واسطه توانمندسازی مهارتی جوانان کمک کنند.
در پایان مقرر شد، برا ی آشنایی بیشتراز ظرفیت و نحوه آموزش ها، زیرساخت ها و ظرفیت های فنی و حرفه ای، وزیر مختار و رایزن سفارت جمهوری زیمباوه از مراکز آموزش فنی و حرفه ای  بازدید کنند.