اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 1 تير 1400
کد 4861

نخستین جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد

آزمون نظری نخستین جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز آموزشی کشور، امروز 30 خرداد ماه سال 1400در مرحله استانی و به صورت آنلاین و هماهنگ برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی نخستین جشنواره الگوهای برتر مشاوره به استان ها، منظور انتخاب کارشناسان برتر مشاوره مراکز آموزشی سازمان، آزمون تئوری مذکور به منظور رقابت 462 نفر از کارشناسان مشاوره مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور، روز یکشنبه 30 خرداد ماه سال جاری در مرحله استانی به صورت هماهنگ و آنلاین برگزار شد.
علیرضا طاهرپور، مدیرکل نظارت، بهسازی و هدایت شغلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: جشنواره الگوهای برتر مشاوره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود و در بخش استانی 462 نفر از کارشناسان مشاوره مراکز آموزشی سازمان به صورت آنلاین با هم به رقابت پرداختند.
طاهر پور افزود: نتیجه این آزمون در کنار شاخص های عملکردی و توسعه فردی، مشاوران برتر مراکز آموزشی استان ها را در مرحله اول تعیین خواهد کرد.
وی اهداف برگزاری این جشنواره را، شناسایی مشاوران برتر مراکز آموزشی و بهره گیری از توانمندی آنان، تشکیل بانک اطلاعاتی از برترین شیوه های ارائه مشاوره به مهارت جویان، فرهنگ سازی، ارتقای جایگاه مشاوران در مراکز و تاکید بر نقش مشاوره در هدایت مهارت جویان، ایجاد انگیزه در مشاوران به منظور بهبود عملکرد با بهره گیری از توانایی های فردی، استفاده از ظرفیت های موجود، کمک به بهبود فرآیند جذب و نگهداشت کارآموزان در مراکز آموزشی و انتقال تجارب و مستندسازی رویه های موثر و خلاقیت ها عنوان کرد.
طاهرپور در ادامه گفت: در مرحله استانی 3 کارشناس از هر استان و در مجموع 93 نفر برای حضور در مرحله کشوری انتخاب و معرفی می شوند.
وی تصریح کرد: مرحله کشوری به صورت عملی برگزار خواهد شد و 15 نفر از کارشناسان مشاوره که توانسته اند امتیاز کافی را برای حضور در مرحله نهایی کسب کنند با هم به رقابت می پردازند و در پایان، 5 کارشناس مشاوره برتر معرفی خواهند شد.
طاهرپور همچنین گفت: در مرحله کشوری آزمون عملی با موضوعات؛ ارائه عملی مصاحبه مشاوره ای خلاقانه و ابتکاری، ارائه الگوی مشاوره و هدایت آموزشی و شغلی به همراه نوآوری و ارائه طرح پژوهشی مرتبط با مشاوره برگزار خواهد شد.
وی در پایان تصریح کرد: در هفته ملی مهارت، از برگزیدگان نهایی به عنوان مشاوران برتر ملی، با معرفی الگوی مشاوره ایشان تقدیر خواهد شد.
لازم به ذکر است که جشنواره الگوهای برتر مشاوره برای اولین بار در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و به منظور رقابت کارشناسان مشاوره مراکز آموزشی سازمان، شناسایی و تقدیر از نفرات برتر برگزار می شود.