اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 10 تير 1400
کد 4870

علی اوسط هاشمی:

تحقق اهداف کلان با نگرش و تفکر ملی ممکن می شود

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر نگرش فرا بخشی تاکید کرد و گفت: تحقق اهداف کلان با نگرش و تفکر ملی ممکن می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با هدف نقش آفرینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ارائه آموزش­های مهارتی و صدور مجوز تاسیس و نظارت بر آموزشگاه­های آزاد هنری، تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 7 تیرماه سال جاری در تالار وحدت، به امضای علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان و سید مجتبی حسینی،  معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید.
بنا براین گزارش، هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این مراسم با اشاره به جغرافیای فرهنگی و هنری وسیع کشور ایران، گفت: امروز شاهدیم فرهنگ ایرانی در بسیاری از کشورها نفوذ کرده و جایگاه ویژه ای دارد.
وی از کثرت و تنوع اقوام، گویش ها، آداب و سنن و سرمایه های هنری ملت ایران سخن گفت و ادامه داد: دایره فرهنگی ایران بُرد و نفوذ وسیعی را در جهان دارد که صادرات این فرهنگ و زنده نگاه داشتن هنر اصیلی ایرانی بر عهده ماست.
هاشمی تصریح کرد: با هدف گذاری بلند مدت صادرات فرهنگ و هنر اصیل ایرانی، با روی آوردن به روش های نو، تکنولوژی روز و نشر و ترویج آن می توانیم اشتیاق و توجه مردم سایر کشورها را به فرهنگ اصیل ایرانی  جلب کنیم که نقش ماندگار ایجاد کند.
معاون وزیر تعاون تأکید کرد: وظیفه مهمی است که باید برای آن تدبیر لازم اندیشیده شود.
معاون وزیر کار اظهار داشت: دستیابی به جامعه ای که اساس آن بر پایه فرهنگ باشد، اساس توسعه است، پس ضروری است نگرش عمیق فرهنگی در مسیر این پیشرفت به کار گرفته شود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد: با هم افزایی در این زمینه و استفاده از ظرفیت های مشترک می توانیم شعب آموزشگاه های فنی و حرفه ای هنری را در خارج از کشور ایجاد کنیم.
وی در توضیح این مطلب گفت: گواهینامه های مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دارای اعتبار جهانی است و از استاندارد ایسکو 2008 پیروی می کند که سرمایه ارزشمند در جلب سایر کشورها و ملل به سوی هنر و فرهنگ اصیل ایرانی می باشد.
هاشمی اظهار داشت: تفکر و نگرش ملی همچنین اندیشه و نگاه عمیق به سرمایه انسانی در این راه یک ثروت است، زیرا محصول هنر، وسعت دید و اندیشه بزرگ است و همین اندیشه است که می تواند آرمان های کشور را اعتلا دهد.
معاون وزیر تعاون ادامه داد: هدف نهایی جلب رضایت مردمان است،ارتقای سطح زیست آنان به گونه ای که آرامش را رقم بزند و زمینه ساز بلوغ و رشد آنان شود و اندیشه را در مسیر تعالی جاری کند، محصول توسعه است.
وی افزود: صلاحیت حرفه ای یعنی تضمین کیفیت در ارائه خدمات، و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشتراک ظرفیت ها و نگرش برگرفته از تکریم مردم می توانند در مسیر تعالی گام بردارند.
هاشمی تأکید کرد: استانداردهای رشته های هنری باید قامت جهانی داشته باشد، تا جهان پذیر باشد، کیفیت به گونه ای افزایش یابد که کارآموز پس از طی دوره مهارت آموزی با هنر خویش نظرها را جلب کرده و به اشتغال و معیشت عزت زا دست یابد.
وی با بیان اینکه بخش عمده مشکلات کشورناشی از فقدان تفکر و نگرش است، گفت: هم افزایی و اشتراک ظرفیت ها، تحقق اهداف بلند و در نهایت ارتقای سطح رضایت مردم و توسعه کشور را محقق می سازد.
سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: تفاهم نامه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می تواند به هم افزایی دو مجموعه در زمینه آموزش هنر و ارتقای کیفی آموزشگاه ها کمک کند و سرمایه ای برای دو مجموعه داشته باشد که حاصل آن، انتفاع هنرآموزان و هنرجویان است.