اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 15 تير 1400
کد 4880

اولین جلسه شورای توسعه مهارت شهرستان شبستر در سال 1400 برگزار شد

اولین جلسه شورای توسعه مهارت شهرستان شبستر در سال 1400با حضور اعضاء شورا و به ریاست معاونت امور سیاسی و اجتماعی فرمانداری شبستر و در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، آمنه ملکی نژاد، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شبستر به تبیین رسالت گروه کاری توسعه مهارت و ضرورت ها و الزامات فعالیت های شورا،  به بررسی موارد مطروحه در دستور کار جلسه پرداخت.
وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مرکز در سال گذشته با وجود شرایط سخت کرونایی از برنامه ریزی مرکز در خصوص مهارت افزایی دانش آموزان با هدف غنی سازی اوقات فراغت در تابستان خبر داد.
ملکی نژاد در این جلسه همچنین در خصوص دستورالعمل اجرایی طرح ایجاد مراکز جوار/ بین کارگاهی مطالبی را عنوان و مقرر شد، با توجه به وجود بیشترین تعداد شهرک و کارگاه های صنعتی در این شهرستان، با همکاری و تعامل هرچه بیشتر و تشکیل کمیته های تخصصی بین فرمانداری، مرکز آموزش فنی و حرفه ای، ادارات صمت، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز شهرکهای صنعتی، اقدامات موثری در این زمینه انجام گردد.
 در این جلسه با طرح آموزش و ارتقاء مهارت کارگران صنعت ساختمان به خصوص در زمینه ایمنی و نیز ارایه آموزش های عملی در سطوح مهارتی درجه دوم و اول که با استقبال حاضرین و شهرداران و انجمن صنفی کارگران نیز همراه بود؛ گامی موثر در زمینه سلامتی، ثبات شغلی و نیز ارتقاء کیفیت کار کارگران ساختمانی برداشته شود.
در پایان سلیمی با اشاره به نقش قابل توجه آموزش های فنی و مهارتی در کاهش میزان بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار و نیز نقش مهم آموزش در مهارت افزایی کارگران در بخشهای مختلف تولیدی و صنعت ساختمان در رونق تولید کشور، خواستار همکاری نهادهای مربوطه شده و اجرای دقیق مصوبات و ارائه گزارش عملکرد در جلسه بعدی شورا توسط نهادهای مربوطه شد.