اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 15 تير 1400
کد 4882

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

دنیای امروز تبدیل به دنیای فعالیت های جمعی و کارتیمی شده است

وبینار آموزشی تیم سازی اثربخش در راستای موفقیت کار تیمی با حضور حسین فیروزی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به نقل از اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی، فیروزی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان در این وبینار گفت: برنامه های آموزشی در اولویت کارهای سازمان قرار دارد. باید آموزش را در راس تمام برنامه ریزی ها قرار داد.
وی ادامه داد: تعهد مشترک همه ما به یادگیری مستمر، از مهم ترین ارکان، اهداف و فرهنگ سازمانی است.
فیروزی تصریح کرد: سازمان زمانی به عنوان سازمانی یادگیرنده خواهد بود که با آموزش های مستمر بتواند مأموریت خود را به درستی به انجام رساند و پاسخگوی انتظارات جامعه هدف در حوزه آموزش های مهارتی باشد
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: تأثیرات مثبت کارتیمی در سازمان های اثربخش به وضوح مشاهده و تجربه شده است. دنیای امروز، با توجه به پیچیدگی های تخصصی و چند بعدی بودن به دنیای فعالیت های جمعی و کارتیمی مبدل شده است.
وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز، اجرای امور تخصصی به صورت فردی بسیار طاقت فرسا و در برخی موارد ناممکن می باشد و موفقیت در چارچوب تشکیل تیم و تیم سازی است، بیان داشت: در فرآیند کارتیمی، افراد با کسب تجارب از سایر اعضای تیم و ارتقای سطح علمی و مهارتی خود به وجوه و جنبه های جدیدی دست می یابند که حصول آن فقط از طریق کارتیمی میسر است.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان گفت: تیم سازی سبب پویایی، توانمندی و آمادگی بالاتر افراد برای پاسخگویی به نیازهای جامعه هدف می شود. در حال حاضر در اکثر کشورها، کار تیمی جایگزین آموزش های انفرادی شده است تا بتواند اثربخشی آموزش را در اذهان عمومی بیش از پیش نمایان سازد.
وی گفت: یکی از اولویت ها و زیربناهای توسعه اقتصادی کشور، مربیان آموزش های مهارتی هستند که در این سازمان نیازجدی به حضور و فعالیت در کارتیمی دارند. به کارگیری تجارب موفق کارتیمی در مجموعه ای با عنوان محتوای آموزشی تیم سازی، زمان دستیابی به این هدف را کوتاه تر خواهد کرد.
فیروزی از اعضای پارلمان مربیان و کارشناسان سازمان قدردانی کرد و گفت: این پارلمان نمونه ای از یک مدل تیم سازی موفق در سازمان می باشد، اعضای این تیم، باهوش، خلاق، متعهد به هدف و علاقمند به کارتیمی بوده و در راستای تحقق اهداف تیم ، فعالیت چشمگیری داشته اند. گروه اطلاع رسانی پارلمان، پل ارتباطی بین مدیران ستادی و استانی با بخش های صف برای برآورد مطالبات همکاران می باشد. این پارلمان  با ارائه خدمات حرفه ای از قبیل ترجمه مقالات، انعکاس مطالب علمی و حرفه ای نقش بسزایی در ارتقای دانش همکاران و سایر افراد داشته است و نمونه موفقی از یک کارتیمی می باشد.
لازم به ذکر است، این وبینار آموزشی در راستای سلسله دوره های آموزشی مدون برای رؤسای مراکز و اعضای پارلمان مربیان و کارشناسان سازمان، توسط دکتر فرح بخش، رئیس اداره آموزش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.