اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 17 تير 1400
کد 4884

تفاهم نامه همکاری آموزشی سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و انجمن صنفی فناوری دیجیتال و هوشمندسازی ایران منعقد شد

با هدف تعامل و مشارکت با بنگاه های اقتصادی فعال در حوزه مهارت های جدید دیجیتال و هوشمندسازی؛ تفاهم نامه همکاری آموزشی سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و انجمن صنفی فناوری دیجیتال و هوشمندسازی ایران منعقد شد.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تفاهم نامه همکاری آموزشی سازمان و  انجمن صنفی فناوری دیجیتال و هوشمندسازی ایران، با هدف کسب مهارت های جدید و بازآموزی شاغلان بنگاه های اقتصادی فعال در حوزه مهارت های نوینِ دیجیتال و هوشمندسازی آنان، 15 تیرماه سال جاری به امضای علیرضا حاتم زاده، معاون آموزش سازمان و سیف اله نیک نامی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی فناوری دیجیتال و هوشمندسازی ایران رسید.
بنا براین گزارش، در این مراسم، حاتم زاده، معاون آموزش سازمان، با اشاره به ورود بشر و آموزش ها به دوران انقلاب چهارم صنعتی، گفت: با پیشرفت های گوناگون شیوه زندگی ما نیز تغییر خواهد کرد و مفهوم شغل و تصوری که از کار کردن در ذهن داریم نیز با تغییرات بنیادی مواجه خواهد شد.
وی افزود: در این رابطه با توجه به گستردگی جامعه هدف باید به دنبال راهکارهایی بود که علاوه بر تعامل و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، منافع آنان تأمین  و چالش های پیش روی آنان به حداقل برسد.
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بیان کرد: در مدیریت و راهبری فعالیت های دانش فناوری دیجیتال و هوشمند سازی آن، تشکیل شبکه ای از انجمن ها و تشکل ها و تعامل آنان ضروری است.
حاتم زاده ادامه داد: برای اینکه در پنج سال آینده ایرانی هوشمند و پیشرو در رشد و توسعه زیست بوم صنعت فناوری دیجیتال و هوشمند سازی در جهت بومی سازی مهارت ها با نگاه آینده نگری و همچنین ترویج فرهنگ و ارتقا آگاهی در حوزه فناوری دیجیتال و هوشمند سازی در سطح ملی و بین المللی با مشارکت سازمان و انجمن را شاهد باشیم، از هم اکنون باید زیرساخت ها را فراهم کرد.
در ادامه، سیف اله نیک نامی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی فناوری دیجیتال و هوشمندسازی ایران ، نیز با تبیین روند فعالیت انجمن صنفی فناوری دیجیتال و هوشمندسازی ایران گفت: الزام نیروی کار آینده به یادگیری مهارت ها و توانایی هایی بیکار نماندن ضروری به نظر می رسد.
وی ادامه داد:مهارت هایی نظیر توانایی حل مسئله پیچیده، تفکر انتقادی، خلاقیت، مهارت های مدیریت و رهبری تعامل با سایر افراد، هوش هیجانی مهارت های تصمیم گیری توانایی پیش بینی نیازهای بازار مذاکره و همچنین توانایی ذهنی فکر کردن به چند مسئله در آن واحد از جمله ضرورت هاست.
بنا براین گزارش اهداف این تفاهم نامه عبارتند از: آشنا ساختن تمامی سطوح جامعه و نیز دولت و کارفرمایان با مزایای صنعت فناوری دیجیتال و هوشمند سازی، مشارکت با انجمن جهت حذف انحصار و پدید آوردن شرایط متوازن برای شرکت های فعال در این حوزه و ایجاد و توسعه زیست بوم صنعت فناوری دیجیتال و هوشمندسازی با نگاه آینده نگری.
از دیگر اهداف آن می توان طراحی و ساخت سامانه یکپارچه اطلاعاتی اعضا جهت هم افزایی و ارائه خدمات بهتر، آینده پژوهی براساس انقلاب صنعتی چهارم، مشارکت در مسابقات ملی و بین المللی مهارت و مشارکت در ایجاد و توسعه مراکز آموزشی ثابت دولتی با نگاه توسعه ای و تبدیل به مراکز هوشمند را نام برد.
اين تفـــاهم نامه از تاريخ امضاء در صورت مطلوبیت عملکرد و تعاملات طرفین به مدت سه سال معتبر مي‌باشد و استمرار همکاری و ادامه فعاليت، بازنگري، تصحيح و يا اعمال تغييرات در مفاد آن، منوط به موافقت طرفین خواهد بود.