اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 11 مرداد 1400
کد 4923

در هفتمین جلسه شورای مهارت به مناسبت هفته ملی مهارت عنوان شد:

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: مصوبات شورای مهارت باید اجرایی شود.

هفتمین جلسه شورای مهارت با حضور معاون امور اقتصادی استاندار و مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و با حضور اعضای شورای مهارت به صورت وبینار در محل استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شد.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته ملی مهارت با تقدیر از عملکرد دستگاه‌های مسئول در امر مهارت مهارت آموزی گفت: با هماهنگی و هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در سایر دستگاه‌های اجرایی، گام های موثری در راستای اشاعه فرهنگ مهارت آموزی و تربیت افرادی ماهر که با استفاده از این آموزش‌ها در کسب و کار خود موفق شوند می توانیم برداریم.
وی در خصوص موضوعات مورد بحث در هفتمین جلسه شورای مهارت گفت: ایجاد مرکز تربیت مربی منطقه شمالغرب کشور در استان آذربایجان شرقی و برنامه ریزی برای برگزاری اولین دوره آموزش کاربرد IOT در مدیریت هوشمند ساختمان برای مربیان شمال غرب کشور و ایجاد دپارتمان و مرکز تخصصی در استان با مشارکت بخش خصوصی و تکمیل و بهره برداری مرکز آموزش هتلداری تبریز و قطب گردشگری استان و  همچنین پیگیری ادامه تکمیل پروژه مرکزسنجش تبریز از مهمترین موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.
علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز در این جلسه ، با تبیین اهمیت برنامه ریزی در تحقق اهداف توسعه‌ای سازمان‌ها، افزود: دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در صورت وجود هرگونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات تکمیلی در خصوص این سند توسعه مهارت استان، در طی یک هفته آتی با دبیرخانه این شورا در ارتباط باشند.
وی تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌های خود در زمینه مهارت افزایی را عملیاتی کرده و گزارش کارکرد خود را ماهانه به کارگروه و هر سه ماه یکبار به شوار ارایه دهند.
جهانگیری گفت: بسته فرهنگی مشاغل توسط دانشگاه علمی و کاربردی استان طراحی شده است و برای اجرایی کردن آن نیز اعتبارات مورد نیاز پیگیری شود.
وی همچنین با تاکید بر واگذاری سریع دپارتمان آموزش هتلداری و رستوران داری، اظهار کرد: بررسی های لازم برای واگذاری و بهره برداری سریع از این مجموعه انجام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان و سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز نسبت به عدم همکاری مناسب جهت آموزش های مهارتی با نیروهای مسلح پاسخ دهند.