اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 16 مرداد 1400
کد 4933

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان شبستر خبر داد:

اولین جلسه کمیته آموزش در صنایع شهرستان شبستر برگزار شد.

اولین جلسه کمیته آموزش در صنایع شهرستان شبستر با حضور اعضاء در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان شبستر برگزار شد.
اولین جلسه کمیته آموزش در صنایع شهرستان شبستر با حضور روسای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، اداره صنعت ، معدن و تجارت و همچنین رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان شبستر در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان برگزار شد.
آمنه ملکی نژاد، رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان شبستردر این جلسه با اشاره به نامگذاری سال به عنوان" تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" گفت: با رشد تکنولوژی و بروز شدن سیستم های جدید صنعتی، ضرورت ارتقاء سطح دانش مهارتی پرسنل مجموعه های صنعتی بشدت احساس میشود.
 وی، با اشاره به اینکه زیر بنای توسعه کشورها، توسعه و ارتقای منابع انسانی است تاکید کرد: داشتن نیروی کار ماهر و آموزش دیده یکی از بزرگترین دارایی های یک بنگاه است.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شبستر با بیان توضیحاتی در رابطه با لزوم اجرای دوره های آموزشی ضمن کار و مزایای آموزش پرسنل و لزوم توجه به مبحث بهره وری و افزایش سطح رضایت مندی و انگیزه پرسنل و نیز راندمان کمی و کیفی تولید و کاهش ضایعات کاری و تولیدی در صورت داشتن روند آموزش ضمن کار در صنایع، ادامه داد: به عنوان مثال، از آنجا که حوادث کاری عمدتا بدلیل نا آگاهی و مهارت ناکافی کارکنان رخ می دهد یکی از بدیهی ترین و در عین حال ضروری ترین نوع آموزش ها، آموزش موارد مربوط به ایمنی و HSE می باشد.
وی در خصوص آموزش های مهارتی در حوزه HSE  افزود: آموزش مدیریت کیفیت تولید، ارزیابی ،  برنامه ریزی و کنترل، انبارداری، بهداشت شغلی، مباحث تخصصی تجهیزات کارخانجات و دیگر مباحث مربوط از آموزش های قابل توجه در این زمینه خواهد بود.
در ادامه، صاحبی، کارشناس آموزش در صنایع اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، بطور مبسوط به توضیح در رابطه با مزایا و نیز چگونگی اجرای طرح مراکز جوار کارگاهی/بین کارگاهی و آمار استان در این رابطه پرداخت.
وی انسجام بخشی به آموزش های موجود در این خصوص با تعریف محتوای استاندارد مشخص و آزمون های منظم و اخذ گواهینامه های بین المللی فنی و حرفه ای، استفاده از مربیان صنایع در مراکز دولتی و بالعکس، استاندارد نویسی و انتشار و انحصار استاندارد تهیه شده صنایع با نام خود شرکت، کاهش مسائل مربوط به بیکاری و بیمه بیکاری، تامین نیروی انسانی ماهر از طریق بخش دولتی و غیر دولتی سازمان ، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و...  را از مزایای طرح برشمرد.
در ادامه روسای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان شبستر، آمادگی خود را جهت اجرا و پیشبرد اهداف این طرح اعلام کردند.