اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1400
کد 4935

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای اهر خبر داد:

افتتاح و بهره برداری از نیروگاه خورشیدی پنج کیلووات مرکز آموزش فنی و حرفه ای اهر

در راستای بومی‌سازی ، صرف جویی در مصرف انرژی ، فرهنگ‌سازی و همچنین آموزش متقاضیان، نیروگاه خورشیدی پنج کیلووات مرکز آموزش فنی و حرفه ای اهر با حضور مسئولین شهرستانی افتتاح و موردبهره برداری قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، این پروژه به‌مناسبت هفته ملی مهارت و آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای و در راستای بومی‌سازی ، صرف جویی در مصرف انرژی ، فرهنگ‌سازی و همچنین آموزش متقاضیان این رشته با حضور فرماندار محترم شهرستان ، کارکنان ، مربیان و کارآموزان و جمعی از مسئولین ادارات منطقه اهر، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
بنابر این گزارش، فرماندار شهرستان اهر در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این پروژه گفت: با توجه به وضعیت برق کشور تشویق مصرف‌کنندگان به استفاده از انرژی پاک و کمک به وضعیت نیروگاه‌های کشور ضروری و از وظایف متولیان امر می باشد.
وی در ادامه افزود: با توجه به این که در کشور حساسیت روی قطعی‌های برق افزایش‌یافته و  جهت افزایش ضریب اطمینان و کاهش هزینه‌های ناشی از قطع طولانی برق استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی توسط مصرف کنندگان  رو به افزایش بوده لذا نیاز هست نیروهای آموزش‌دیده جهت نصب ، بهره‌برداری، سرویس و نگهداری این نیروگاه‌ها در جامعه تربیت گردند.
لازم به ذکر است این نیروگاه خورشیدی با اعتبار بالغ‌بر دو میلیارد ریال اجرا و ضمن افتتاح مورد بهره‌برداری قرار گرفت.