اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 24 مرداد 1400
کد 4946

در جلسه شورای راهبری آموزش زندان های استان آذربایجان شرقی تاکید شد:

ایجاد مرکز مستقل آموزشهای مهارتی در زندان تبریز امری ضروری است

جلسه شورای راهبری آموزشهای مهارتی زندان های استان با حضور مدیرکل زندان های استان و کارشناسان همراه، مدیرکل، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی، روسای ادارات آموزش و سنجش مهارت و کارشناسان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، جلسه شورای راهبری آموزشهای مهارتی زندان های استان با حضور مدیرکل زندان های استان و کارشناسان همراه، مدیرکل، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی، روسای ادارات آموزش و سنجش مهارت و کارشناسان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار گردید.
رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران پاکش اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان افتخار همکاری و تعامل با اداره کل زندان های استان را از سالهای متمادی در کارنامه خود دارد.

 

 
وی ابراز امیدواری کرد و افزود: همکاری و تعامل دو مجموعه در راستای ارائه آموزش های مهارتی به زندانیان و کمک به بهبود وضعیت آنان در بازگشت به زندگی و توانمندسازی آنان در ورود به بازار کار امری ضروری و حیاتی است.
 

 
وی با اشاره به تغییر روش ها و شیوه های متنوع آموزشی در دوران همه گیری بیماری کرونا خاطر نشان کرد: تنوع در ارائه آموزش های مهارتی می تواند در این برهه از زمان راهگشا باشد.
وکالتی استفاده از شیوه های نوین آموزشی از جمله آموزش های تلفیقی و نیز آموزش در محیط کار را بسیار موثر دانست و افزود: این نوع آموزشها می تواند منجر به بهره مندی بیشتر و کارایی آموزشها شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته و همکاری های فی مابین افزود: قطعا  مشکلاتی هم در این راستا وجود داشته که امیدواریم بتوانیم با هماهنگی ها و تعامل هرچه بیشتر و بهتر و ایجاد کمیته های مختلف دراین خصوص برای رفع این کاستی ها گام های موثرتری برداریم.
محمد جوادی، مدیرکل زندان های استان نیز در این جلسه، ضمن تسلیت ایام محرم و سوگواری حضرت سید الشهدا علیه السلام و قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در راستای مهارت افزایی زندانیان اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همیشه در کنار زندانی ها بوده و با ارائه آموزشهای مورد نیاز آنان و با اهداف تربیتی، همراه همیشگی و دستگیر و کمک کننده و یاری رسان ما در اداره کل زندان های استان بوده است.
مدیرکل زندان های استان آذربایجان شرقی در ادامه افزود: در کشور ما بحث زندانبانی متفاوت تر از سایر کشورهاست و در این میان هدف نظام جمهوری اسلامی ایران، اصلاح، تربیت و بازگشت زندانیان به جامعه و حمایت از خانواده های آنان است.
وی با اشاره به علل و عوامل بزهکاری در جامعه گفت: یکی از مهمترین برنامه های اداره کل زندانهای استان، بازتوانی و ارائه آموزشهای مهارتی به زندانیان است.
وی همچنین کمبود آموزشهای مهارتی برای ورود به بازار کار را از جمله عوامل بزه در جامعه عنوان کرد و افزود: آموزشهای مهارتی ارائه شده توسط آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در برون رفت از این مشکل می تواند بی نظیر باشد.
جوادی افزود: ایجاد مرکز مستقل مهارتی در زندان های تبریز امری ضروری است.
وی همچنین خاطر نشان ساخت: توجه به آموزش های مهارتی زود بازده منجر به ایجاد کسب و کار در جامعه می شود و باید مورد توجه قرار گیرد.
 وی به روز کردن تجهیزات را در ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای مهم برشمرد و افزود: مساعدت در جهت ایجاد مرکز اشتغال زندانیان همانند مدل مهارت آموزی زندانیان رای باز سهند یکی از خواسته های ضروری اداره کل زندان های استان است و با توجه به رعایت کامل شیوه نامه بهداشتی در داخل زندان های استان آذربایجان شرقی می توان به اقدامات موثرتری در بحث ارائه آموزشهای مهارتی برداشت.
محمدرضا کیان، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام اظهار داشت: با توجه به وجود رشته های متعدد و متنوع در سازمان آموزش فنی و حرفه ای خاطر نشان کرد: تامین فضای مناسب کارگاهی در زندان تبریز موجب تسریع در فرایند ارائه آموزشهای مهارتی خواهد شد.
وی با اشاره به وجود تجهیزات و فضای مناسب و استادکاران ماهر در برخی از رشته ها در محل زندان تبریز، استفاده از روش مهارت آموزی در محیط کار واقعی را از جمله طرح های موفق در امر آموزشهای مهارتی نام برد.
در پایان جلسه نکته نظرات حاضرین در جلسه در خصوص تعامل سازنده بین دو مجموعه ارائه و ابلاغ آقایان؛ دکتر محمد رضا کیان، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی و مهندس طهمورث مهدی پور، رئیس اداره آموزش با سمت " عضو کارگروه شورای راهبری مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندانیان" به ایشان اعطاء گردید.