اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 27 شهريور 1400
کد 4967

افتتاح و بهره برداری اولین مرکز آموزش بین کارگاهی در حوزه صنایع غذایی استان در شهرستان شبستر

افتتاح مرکز بین کارگاهی شرکت ارس پر بنیس با حضور دکتر وکالتی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان و مهندس عبداللهی فرماندار شهرستان شبستر و مهندس رسولوی مدیر عامل شرکت ارس پر و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی صورت و به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، مهندس عبداللهی فرماندار و رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان، در آیین افتتاح این مرکز، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و تلاش همه جانبه دستگاهها در تحق شعار سال ابراز داشت:، یکی از اساسی ترین راههای رفع موانع تولید همین آموزش های کارآمد و موثر است و آموزش و مهارت آموزی در کنار تولید را بعنوان قلب تپنده واحد، از موثرترین گام ها و کاراترین اقدامات در اشتغال پایدار نام برد.

فرماندار شبستر ضمن تاکیر بر حمایت سازمان فنی و حرفه ای از بخش خصوصی و تاکید بر الگو برداری سایر واحد های تولیدی از این اقدام، افزود: واحد های تولیدی و صنعتی در راستای ارائه آموزش های مختلف فنی وحرفه ای، تسهیل دسترسی به این آموزشها برای کارکنان خود و همچنین ارتقای سطح دانش فنی نیروی کار صنایع و صنوف در کنار محل اشتغال خود می توانند با دریافت مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای و همکاری این نهاد ، اقدام به تاسیس و راه اندازی مراکز آموزشی جوار کارگاهی و بین کارگاهی کرده و بهره وری نیروی انسانی را ارتقاء بخشند.

وی افزود: شهرستان شبستر بعنوان نگین صنعت استان و با داشتن 650 واحد تولیدی صنعتی، قطب شیرینی و شکلات در شمال غرب کشور است. لذا بمنظور حضور و مانایی در بازار های بین المللی، تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی، راه اندازی آموزشگاههای تخصصی کنار واحد تولیدی و آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد، می تواند بسیار موثر باشد.

اختیار وکالتی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن ابراز خرسندی از نگاه ویژه و مثال زدنی مسئولین این شهرستان اعم از فرماندار و مدیریت شرکت ارس پر به مقوله آموزش، عنوان داشت:  بدلیل وجود ترقی و پیشرفت روز به روز صنعت لازم است تمامی دستگاهها ، سیستم ها و شرکت ها با استفاده از آموزش مستمر، دانش نیروی انسانی خود را به روز نگه دارند تا بتوانند بهره وری و ارزش افزوده لازم را از نیروی انسانی انتظار داشته باشند.

وکالتی ایجاد مراکز آموزشی جوار/بین کارگاهی را گامی برای افزایش بهره وری و بالابردن کیفیت تولیدات واحد های تولیدی دانسته و افزود: صیانت از نیروی کار و توسعه اشتغال پایدار از اهداف مهم طرح آموزش در مراکز جوار/بین کارگاهی است. مقوله "آموزش مهارت"، بخش اصلی سرمایه گذاری در منابع انسانی و تبدیل آنها به سرمایه انسانی است و قطعا اولین نفع توسعه منابع انسانی متوجه خود شرکت بوده و منجر به افزایش راندمان و بهره وری نیروی انسانی شده و در نهایت پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر کشور را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به طرح آموزش دوگانه و آموزش های جوار دانشگاهی و جوار کارگاهی صنایع و اینکه سازمان فنی و حرفه ای نیز سعی در توسعه سیستم های آموزشی و بروز رسانی آنها دارد خاطر نشان کرد: تعداد مراکز بین کارگاهی در استان آذربایجانشرقی در حال حاضر 18 مرکز فعال است و 7 مرکز در حال کارشناسی برای افتتاح می باشد که مرکز بین کارگاهی ارس پر بنیس اولین مرکز در حوزه صنایع غذایی است که در بنیس افتتاح و مجوز آن صادر شده است.
 
همچنین در این مراسم جناب آقای مهندس رسولوی مدیر عامل محترم شرکت ارس پر بنیس و از کارآفرینان نمونه کشور، از تلاشهای بی وقفه و ارزشمند جناب آقای دکتر وکالتی مدیر کل محترم آموزش فنی و حرفه ای استان در خصوص برنامه ریزی و سرعت بخشی به امور آموزش شاغلین صنعت با ایجاد مراکز آموزش جوار کارگاهی و بین کارگاهی استان و همچنین جناب آقای دکتر کیان معاون محترم آموزش، پژوهش و برنامه ریزی استان، سرکار خانم ملکی نژاد رئیس محترم مرکز آموزش فنی و حرفه ای شبستر و جناب اقای صاحبی کارشناس امور صنایع اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با تقدیم لوایح جداگانه تشکر و قدردانی نمودند.
 
در پایا ن مراسم از خطوط تولید واحد ارس پر بنیس و همچنین مرکز آموزش و خط تولید ماشین آلات صنایع غذایی بازدید بعمل آمد.

 
عکسی برای این آلبوم ثبت نشده است.