اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 27 شهريور 1400
کد 4970

غلامحسین حسینی نیا: سازمان آموزش فنی و حرفه ای، رکن اصلی نظام آموزش مهارتی و صلاحیت حرفه ای کشور است

غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در اولین نشست وبیناری خود با مدیران کل ستادی و استانی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان رکن اصلی نظام آموزش مهارتی و مقوله صلاحیت حرفه ای جایگاهی منحصر به فرد و حیاتی در کشور دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، حسینی نیا، رئیس سازمان، در نشست مذکور که روز چهارشنبه24 شهریور سال جاری برگزار شد، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر نیاز کشور به پنجه های کارآمد به موازات علم، گفت: رسالت نظام آموزش رسمی در سراسر کشور بر عهده همه دانشگاه ها است در حالی که سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان متولی اصلی آموزش های غیر رسمی مهارتی در کشور، بخش اعظم مسئولیت مهارت آموزی را  به تنهایی برعهده دارد. 

حسینی نیا خطاب به مدیران استانی گفت: هدف از برگزاری این نشست تبیین وضعیت موجود آموزش های مهارتی در استان ها توسط مدیران کل استانی است و از آن ها خواست بدون واسطه و صریح واقعیت ها را انعکاس دهند.

وی همچنین گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارای نیروهای توانمندی است که بزرگترین سرمایه سازمانی محسوب می شود.

حسینی نیا افزود: با ظرفیت نیروی انسانی توانمند، امکانات وسیع، مأموریت های گسترده و توزیع جغرافیایی ویژه، زمینه های ارتقای جایگاه سازمانی فراهم است.

وی در ادامه گفت: کاستی ها و مشکلاتی وجود دارد که سازمان را از جایگاه واقعی خود دور کرده است.

معاون وزیر تعاون تأکیدکرد: باید جهت گیری فعالیت ها به سمتی باشد که سازمان به جایگاه واقعی خود برای نقش آفرینی در توسعه کشور دست یابد. 

وی همچنین افزود: قطعا کار با شرایط فعلی و محدودیت های بودجه ای ساده نیست و ما منکر تلاش های همکاران در چنین شرایطی نیستیم.

حسینی نیا تصریح کرد: این نشست فرصتی برای بررسی و تبیین نقاط ضعف و معضلات موجود است تا با استعانت خداوند و هم فکری همه همکاران گام های موثری در مسیر سازندگی و بالندگی کشور برداشته شود.

رئیس سازمان در این نشست وبیناری گفت: بحث مربوط به حقوق و مزایای همکاران باید پیگیری شود و در آن شکی نیست اما این موضوع به زمان احتیاج  دارد و در صورت افزایش درآمدزایی سازمانی از منابع و امکانات موجود استان ها نسبت به 6 ماهه اول سال، با ساز و کارهای قانونی در قالب رفاهی می توانیم  تا حدودی حقوق و مزایای کارکنان در 6 ماه دوم سال جاری را ترمیم کنیم.

حسینی نیا در ادامه به دیدگاه ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جایگاه رفیع سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان رکن اصلی زنجیره تولید و اشتغال در کشور اشاره کرد. 

وی گفت: رویکرد توسعه همکاری های مشترک (دوجانبه و چندجانبه) با سایر دستگاه ها را در سطوح ملی و استانی با قوت دنبال خواهیم کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به تعاملات خوب ملی و استانی که پیش از این با ذینفعان و ذیربطان حوزه مهارت آموزی شکل گرفته است گفت: شرکت در جلسات شورای معاونین دیگر وزارتخانه ها، تقویت تعامل با استانداران و سایر دستگاه ها در سراسر کشور از جمله برنامه های هم افزایی در راستای توسعه فرهنگ مهارت افزایی و ارتقای جایگاه مهارت آموزی است. 

وی در خاتمه عنوان کرد: نشست مذکور با هدف اصلی تبیین وضعیت موجود و ارائه نقطه نظرات توسط مدیران کل استان ها برگزار شد و در وبینار بعدی به تبیین برنامه های 4 ساله سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خواهیم پرداخت. 

در این نشست وبیناری که با حضور مدیران ستادی و استانی برگزار شد، مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها به بیان وضعیت موجود، دیدگاه ها و ارائه پیشنهادات و طرح های خود پرداختند.