اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 6 مهر 1400
کد 4974

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در دومین کمیته آموزش در صنایع استان عنوان کرد:

تعداد 26 واحد صنعتی فعال آذربایجان شرقی زیر چتر آموزش های مهارتی قرار گرفته اند.

در 6 ماهه نخست سال 1400، تعداد 17 واحد صنعتی فعال و در مجموع تعداد26 واحد صنعتی فعال از آموزش های مهارتی در قالب طرح جوار کارگاهی و بین کارگاهی بهره مند شده اند.
در 6 ماهه نخست سال 1400، تعداد 17 واحد صنعتی فعال و در مجموع تعداد 26 واحد صنعتی فعال در استان آذربایجان شرقی از آموزش های مهارتی در قالب طرح جوار کارگاهی و بین کارگاهی بهره مند شده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود: دومین جلسه کمیته آموزش در صنایع با حضور مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و نماینده کارفرمایان استان آذربایجان شرقی، معاونان آموزش، پژوهش و برنامه ریزی و اداری، پشتیبانی و رئیس اداره آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد و کارشناس امور صنایع و دبیر کمیته نظارت بر آموزش صنایع در محل سالن جلسه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار گردید.

رضا اختیار وکالتی، وظیفه اصلی این کمیته را ایجاد مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی با رویکرد استاندارد سازی و توسعه آموزش با هدف آموزش و توانمندسازی شاغلین صنعت و صنایع استان و واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: با توجه به لزوم تقویت بخش صنعت در حوزه های مختلف آموزشی و نیز توانمندی نیروی کار ماهر صنایع، کمیته آموزش در صنایع استان بر اساس تقاضای شرکتها و واحدهای تولیدی، ضمن بررسی شرایط و امکانات، نسبت به بررسی و صدور مجوزهای لازم اقدام می نماید.

رئیس کمیته آموزش در صنایع استان در ادامه گزارشی از مصوبات اولین جلسه کمیته آموزش در صنایع استان را ارائه و با حضور اعضای کمیته بررسی تقاضای تعداد 9 شرکت و واحد تولیدی بررسی و مجوز صدور مراکز جوار و  بین کارگاهی به برای شرکت های ذیل تصویب گردید.

مرکز آموزش ماشین سازی تبریز موفق به اخذ مرکز جوار کارگاهی و شکوه شاد شانجان( آی سودا )، گروه صنعتی درپاد تبریز، شرکت زمزم آذربایجان، فولاد جاوید بناب، مجتمع نفلین سینت کلیبر، گروه صنعتی، بازرگانی هوراند پلاستیک، شرکت گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق( ذوب آهن ) موفق به دریافت مجوز مرکز آموزش بین کارگاهی و نیز شرکت شیر پگاه پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی نسبت به تمدید مجوز مرکز آموزش بین کارگاهی اقدام گردید.

دکتر وکالتی در این جلسه تصریح نمود: در 6 ماهه نخست سال 1400، تعداد 17 واحد صنعتی فعال سال قبل و 6 ماهه نخست سال در مجموع تعداد26 واحد صنعتی فعال از آموزش های مهارتی در قالب طرح جوار کارگاهی و بین کارگاهی بهره مند شده اند.

شایان ذکر است؛ در این جلسه بر لزوم اهمیت و وجود بحث hse در محل کارخانجات و واحدهای تولیدی در راستای کاهش حوادث ناشی از کار در تمامی حوزه ها و نیز اخلاق حرفه ای با هدف افزایش کیفیت و بهره وری ارتباطی نیروها تاکید شد.