اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 7 مهر 1400
کد 4977

مهارت آموزی عامل بروز خلاقیت و استعداد های جامعه معلولان و نابینایان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با حضور در موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر از نزدیک با نحوه فعالیت این موسسه آشنا و با نابینایان و کم بینایان دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به همراه رئیس موسسات کارآموزی آزاد، مسئول روابط عمومی و کارشناسان حوزه آموزش این اداره کل با حضور در موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر از نزدیک با نحوه فعالیت این موسسه آشنا و با نابینایان و کم بینایان دیدار و گفت و گو کرد.
وکالتی در ادامه، از همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با این موسسه خبر داد و افزود: با توجه به این که برنامه جامع و هدفمندی جهت توانمندسازی مهارتی نابینایان و در نهایت جذب این عزیزان در بازارکار وجود ندارد لذا مهارت آموزی این قشر از جامعه در اشتغال آنها نقش بسزایی را خواهد داشت.
وی در این بازدید با بیان این مطلب که معلولیت، محدودیت نیست؛ گفت: جامعه معلولین و نابینایان از توانمندی های زیادی برخوردار هستند و ما برای برگزاری دوره های مهارتی مورد نیاز این عزیزان آمادگی لازم را داریم.
در پایان این دیدار از توانمندی های آموزشی و دستاوردهای مهارتی اعضای موسسه فرهنگی و هنری بصیر بازدید بعمل آمد و در خصوص نحوه تعامل و همکاری این مجموعه با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.