اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 21 مهر 1400
کد 5002

برگزاری نشست هم اندیشی نیاز سنجی آموزش های فنی و حرفه ای در مجتمع مس انجرد

نشست هم اندیشی نیاز سنجی آموزش های فنی و حرفه ای ویژه شاغلین معدن مس انجرد به دعوت مدیر عامل مجتمع در محل مجتمع مس انجرد برگزار شد.
نشست هم اندیشی نیاز سنجی آموزش های فنی و حرفه ای ویژه شاغلین معدن مس انجرد به دعوت مدیر عامل مجتمع در محل مجتمع مس انجرد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، ابوالفضل آتمیانلو رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای اهر گفت: با توجه به اشتغال نزدیک به 700 نفر در مجتمع مس انجرد به منظور ارتقاء دانش، توانمندی، کاهش آسیب های ناشی از کار و افزایش بهره وری، جلسه ای با حضور کارشناسان اداره کل و مرکز آموزش فنی و حرفه ای  اهر با حضور مدیر عامل مجتمع مس انجرد در محل معدن تشکیل شد.
آتمیانلو در این جلسه با اشاره به جایگاه مهارت در حوزه کارآفرینی و اشتغال افزود: نیروی انسانی در هر مجموعه یک سرمایه بوده و نقش اصلی را در تولید، بهره وری و افزایش بهره وری ایفا می کند.
 وی اضافه کرد: یکی از پیوست های این فرایند،آموزش نیروی انسانی است و این مهم زمانی محقق خواهد شد که به آموزش کارکنان و شاغلین با رویکرد مثبت نگاه کرد و این امر نیز مستلزم رویکرد مثبت مدیران صنایع، کارخانجات و معادن می باشد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای اهر در ادامه افزود : سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تنها نهاد رسمی در اجرای آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال، آماده سازی بسترهای لازم به منظور ورود به بازار کار و همچنین ارتقاء دانش، توانمندی شاغلین و کاهش آسیب های ناشی از کار در کشور می باشد.
ابوالفضل آتمیانلو خاطر نشان کرد: وجود معدن مس انجرد یک ظرفیت و پتانسیل قابل توجه در منطقه می باشد و با توجه به وجود کارکنان و شاغلین فعال، نیازمند برنامه ریزی دقیق جهت اجرای دوره های مهارتی است و  مرکز آموزش فنی و حرفه ای اهر آمادگی های لازم جهت استفاده از ظرفیت های بین بخشی را بصورت مشارکتی اعلام می دارد.
محمد فاضل مدیر عامل مجتمع مس انجرد نیز در این نشست، ضمن تاکید بر جایگاه آموزش های مهارتی جهت توانمند سازی شاغلین گفت: نیروهای شاغل در هر مجموعه و در هر زمان با توجه به به روز شدن تجهیزات، دستگاهها و فناوری ها، نیازمند آموزش و بروز رسانی خود خواهند بود و این جزو  وظایف هر مجموعه می باشد.که برای کارکنان زیر مجموعه خود آموزش های لازم را برنامه ریزی و اجرا نمایند.
وی در ادامه افزود: ما نیازمند دوره های مهارتی بصورت عمل محور هستیم که شاغلین این مجتمع بعد از طی دوره آموزشی بتوانند اثر بخشی این آموزشها را در تولید، تعمیرات و مدیریت در مجتمع نشان دهند.
لذا در این راستا باید برنامه ریزی دقیق و منسجمی بین طرفین صورت گیرد تا بتوان با انجام دوره های مورد نیاز، بازخورد لازم را کسب نمود.