اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 27 مهر 1400
کد 5013

در جلسه هماهنگی آموزشی با قرارگاه مهارت آموزی سپاه عاشورا عنوان شد:

استفاده از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی در مهارت افزایی سربازان/ مهارت آموزی 317 نفر از سربازان وظیفه قرارگاه مهارت آموزی سپاه عاشورا در 6 ماهه نخست سال جاری

جلسه هماهنگی آموزشی قرارگاه مهارت آموزی سپاه عاشورا با مسئولین اداره کل و قرارگاه مهارت آموزی سپاه عاشورا در محل سالن جلسه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار شد.
جلسه هماهنگی آموزشی قرارگاه مهارت آموزی سپاه عاشورا با مسئولین اداره کل و قرارگاه مهارت آموزی سپاه عاشورا در محل سالن جلسه اداره کل آموزش فنی و حرفه  ای آذربایجان شرقی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، جلسه هماهنگی آموزشی قرارگاه مهارت آموزی سپاه عاشورا با حضور سرهنگ قلعه، معاون اجرایی و جمعی از مسئولین این قرارگاه و دکتر محمدرضا کیان، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی، مهدی پور، رئیس اداره آموزش، مسگر، رئیس اداره سنجش و ارزشیابی، ملکی، کارشناس آموزش تیم های سیّار در محل سالن جلسه اداره کل آموزش فنی و حرفه  ای آذربایجان شرقی برگزار شد.
محمدرضا کیان، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به اهمیت بحث مهارت آموزی سربازان در طول دوران مقدس سربازی افزود: در 6 ماهه اول سال جاری تعداد 49 دوره آموزشی در رشته هایی مختلفی چون؛ نصب دوربین های مداربسته، جوشکاری، سرویس و نگهداری خودرو، تعمیرکار آبگرمکن دیواری، پیرایشگر مردانه درجه 1 و 2، آشپزی، باغبانی، خشکشویی و سفید شویی و ... با تعداد 42 هزار و 67 نفر- ساعت آموزش های مهارتی و برای 317 نفر از سربازان آموزش های فنی و مهارتی ارائه شده است.
معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: با توجه به فعالیت تعداد 24 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان آذربایجان شرقی از ظرفیت ها و تجهیزات موجود در این مراکز می توان در ارائه هر چه بهتر آموزش های مهارتی به سربازان وظیفه استان استفاده نمود.
دکتر کیان در ادامه با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش خصوصی( آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد استان ) مبنی بر همکاری های آموزشی در حوزه مهارت آموزی سربازان خاطر نشان کرد: با توجه به فعالیت بیش از 300 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد فعال در سطح شهر تبریز، امکان استفاده سربازان وظیفه از این مهارتها در طی قرارداد همکاری آموزشی امکان پذیر است.
سرهنگ قلعه، معاون اجرایی سپاه عاشورا نیز در این جلسه با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری( مدظله العالی) مبنی بر مهارت آموزی سربازان در دوران مقدس سربازی اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم در راستای تحقق فرمان معظم له، مهارتهای کاربردی و مورد نیاز را در طول مدت سربازی به جوانان آموزش دهیم تا پس از فراغت از سربازی بتوانند از این طریق امرار معاش نمایند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: به حول و قوه الهی سعی خواهیم کرد در سال 1401 هیج سربازی بدون مهارت ترخیص نشود و حتما در کنار گواهینامه پایانن خدمت، گواهی نامه مهارت نیز دریافت نمایند.