اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 6 آبان 1400
کد 5023

با هدف توانمندسازی تکنسین های سیستم های تبرید و تهویه مطبوع صورت گرفت:

برگزاری کارگاه آموزشی " مبرد های جایگزین RAC " به میزبانی مرکز آموزش فنی و حرفه ای بناب

کارگاه آموزشی " مبرد های جایگزین RAC " با هدف توانمندسازی تکنسین های سیستم های تبرید و تهویه مطبوع ویژه استان های منطقه دو کشور به میزبانی مرکز آموزش فنی و حرفه ای بناب برگزار گردید.
کارگاه آموزشی " مبرد های جایگزین RAC " با هدف توانمندسازی تکنسین های سیستم های تبرید و تهویه مطبوع ویژه استان های منطقه دو کشور به میزبانی مرکز آموزش فنی و حرفه ای بناب برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، عادل سلطانی فر، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بناب با اعلام این خبر افزود: کارگاه آموزشی " مبرد های جایگزین RAC " ویژه معرفی شدگان اصناف،کارشناسان و مربیان استان به صورت حضوری و برای استانهای آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کردستان به صورت وبینار در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای بناب برگزار گردید.
وی در ادامه افزود: در این کارگاه آموزشی در خصوص حذف تدریجی لایه ازون، پروتکل منتذال وکاهش تدریجی مبردهای مخرب لایه ازون، مبردهای مورد استفاده در صنعت تبرید و تهویه مطبوع، فن آوری های جایگزین مبردهای   HCFو    HFC، استفاده از مبردهای جایگزین RAC  طبیعی و سازگار با لایه ازون، روشها و اصول کارکرد و تعمیرات سیستمهای برودتی با مبردهای جایگزین مطالبی عنوان شد.
 سلطانی فر خاطر نشان کرد: این دوره بیشتر برای اصناف رشته برودتی منطقه و سطح استان و نیز برای مربیان وکارشناسان آموزشی فنی و حرفه ای برگزار شد.
وی هدف از برگزاری دوره را آشنایی اصناف و فعالین و تکنسین های سیستم های تبرید و تهویه مطبوع با مبردهای جایگزین و سازگار با لایه ازون و حذف تدریجی مبردهای مخرب لایه ازون از سیستمهای برودتی و آشنایی با نحوه تعمیرات و تجهیزات مورد نیاز برای سرویس این دستگاهها عنوان کرد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بناب در ادامه داد: کارگاه آموزشی " مبرد های جایگزین RAC " در روزهای 4 و 5 آبان ماه به مدت دو روز و به مدت 16ساعت و با حضور 20 نفر و ویژه معرفی شدگان اصناف،کارشناسان و مربیان استان به صورت حضوری و برای استانهای آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کردستان به صورت وبینار در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای بناب برگزار گردید.
عادل سلطانی فر در پایان افزود: آقایان دکتر احد عباسیان پیر نیا و مهندس حسن نژاد از مربیان مراکز آموزش فنی و حرفه ای بناب و مرند به عنوان مربیان این دوره حضور داشتند.