اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 19 آبان 1400
کد 5042

با حضور مدیرکل صورت گرفت:

افتتاح اولین مراکز آموزشی جوار و بین کارگاهی شرکتهای گروه صنعتی بازرگانی هوراند پلاستیک و مجتمع معدنی نفلین سینیت در کلیبر

اولین مراکز جوار و بین کارگاهی در مجتمع معدنی نفلین سینیت و گروه صنعتی بازرگانی هوراند پلاستیک در حوزه معدن در شهرستان کلیبر استان آذربایجان شرقی افتتاح گردید.
اولین مراکز جوار و بین کارگاهی در مجتمع معدنی نفلین سینیت و گروه صنعتی بازرگانی هوراند پلاستیک  در حوزه معدن در شهرستان کلیبر استان آذربایجان شرقی افتتاح گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، اولین جوار بین کارگاهی افتتاح شده در مجتمع معدنی نفلین سینیت در کشور در حوزه معدن در شهرستان کلیبر استان آذربایجان شرقی افتتاح گردید
دکتر وکالتی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در آئین افتتاح مراکز جوار و بین کارگاهی در شهرستان کلیبر ضمن تشریح فلسفه ایجاد مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی در صنایع گفت: بر اساس ماده 110 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و تصویب طرح مذکور در هئیت دولت به منظور اهمیت ارتقاء سطح دانش نیروی انسانی در واحدهای تولید گسترش آموزشهای مهارتی در شرکت های صنعتی لازم و ضروری است.
وی در این خصوص ادامه داد: در این راستا آموزش منجر به ایجاد ارزش افزوده و نیز افزایش کیفیت محصولات تولیدی و در نهایت کاهش خطرات و حوداثٍ  را موجب می شود.
علیرضا خوش مقام، مدیر مجتمع نفلین سینیت نیز در این مراسم ایجاد مراکز جوار کارگاهی را فرصتی مغتنم در راستای ارتقاء سطح دانش و افزایش کیفیت محصولات تولیدی موثر دانست و خواستار افزایش همکاری های فی مابین در این زمینه شد.
کلانتری مدیر عامل گروه صنعتی بازرگانی هوراند پلاستیک نیز در آیین افتتاح مراکز جوار و بین کارگاهی ضمن قدردانی از مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای سیاستهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به جهت پیگیری امورات مربوط به ایجاد مراکز جوارکارگاهی  بخصوص در مناطق محروم به کمبود نیروی انسانی متخصص در منطقه اشاره واین طرح را جزء طرح های ارزشمند در به روز رسانی و افزایش دانش نیروی کار موثر و آموزش های مهارتی  ضمن خدمت کارگران در خط تولید برشمرد.
 لازم به ذکر است؛ اولین جوار بین کارگاهی افتتاح شده در مجتمع معدنی نفلین سینیت در کشور در حوزه معدن می باشد