اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 25 آبان 1400
کد 5056

در نشست هم اندیشی در خصوص ساماندهی کارآموزی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اهر عنوان شد:

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی: مهارت آموزی در کنار آموزش های دانشگاهی یک ضرورت است

نشست هم اندیشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه معاون علمی، مدیر پژوهش، رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی واحد اهر با رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای و کارشناسان این مرکز به منظور ساماندهی کارآموزی دانشجویان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، علی سلیمی شاملو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در این خصوص گفت: تلفیق آموزشهای علمی و تئوری با آموزشهای عملی در گرو تداوم همکاری های بین بخشی مابین دانشگاهها با مراکز اموزش فنی وحرفه ای واحدهای تولیدی صنعتی میسر می باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برضرورت تداوم همکاری های دوجانبه مابین دانشگاهها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای  تأکید کرد.
وی همچنین برتوسعه همکاری های صنعت و دانشگاه تأکیدکرد و افزود باید با برنامه ریزی مدون و متناسب با نیاز بازار کار، مهارت هایی را برای دانشجویان فراهم کنیم که تقویت این همکاری ها و برگزاری دوره های متعدد با مشارکت مراکز آموزش فنی و حرفه ای در تحقق این امر مهم بسیار تأثیر گذار شود.
عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: با امضای این تفاهم نامه همکاری زمینه برای تبادل همکاری محقق خواهد شد و دانشجویان دانشگاه آزاد اهر درکنار مدرک تحصیلی، گواهی مهارتی باکدبین المللی مورد تأئید ILoدریافت می کنند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اهر نیز در جلسه مشترک با مسئولان دانشگاه از آمادگی این مرکز برای اجرای دوره‌های مهارتی و حرفه‌آموزی دانشجویان متناسب با رشته‌های تحصیلی خبرداد.
ابوالفضل آتمیانلو با تأکید بر مؤثربودن آموزش‌های عملی در مهارت‌آموزی دانشجویان و اینکه تنها نهاد رسمی متولی دوره‌های مهارتی به‌منظور ایجاد بسترهای لازم برای ورود به بازار کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است، گفت: این مرکز با تمهیدات ویژه در قالب همکاری‌های بین‌بخشی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک، دوره‌های ویژه مهارتی را در قالب کارآموزی دانشجویان با هدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان با رویکرد اشتغال پایدار برگزار و برای دانشجویان پس از اتمام دوره و قبولی در آزمون‌های مربوطه، گواهی‌نامه مهارتی باکد بین‌المللی که مورد تأیید ILO است، صادر خواهد کرد.
وی اظهار داشت: بی شک، امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اهر با دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برای فراهم شدن آموزش‌های عملی و ارائه گواهینامه‌های مهارتی توسط این مرکز در کنار مدرک دانشگاهی نقش بسزایی در ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال دانشجویان خواهد داشت.