اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 29 آبان 1400
کد 5065

در راستای نظارت بر نحوه مهارت آموزی زندانیان شهرستان مرند صورت گرفت:

بازدید روسای مرکز آموزش فنی و حرفه ای، اتاق اصناف و حمایت از زندانیان مرند از اردوگاه بازپروری و کاردرمانی قرخلار مرند

روسای مرکز آموزش فنی و حرفه ای، اتاق اصناف و حمایت از زندانیان مرند از اردوگاه بازپروری و کاردرمانی قرخلار مرند بازدید کردند.
روسای مرکز آموزش فنی و حرفه ای، اتاق اصناف و حمایت از زندانیان مرند از اردوگاه بازپروری و کاردرمانی قرخلار مرند بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل
آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرند با اعلام این خبر افزود: با حضور اباذری رئیس اتاق اصناف مرند و محمدی نیا، رئیس انجمن حمایت از زندانیان مرند ضمن حضور در محل اردوگاه قرخلار از نحوه آموزش زندانیان این شهرستان بازدید بعمل آمد.
در این بازدید تقی زاده، رئیس اردوگاه قرخلار ضمن خیر مقدم از تعامل صورت گرفته مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرند با این اردوگاه، خواستار افزایش همکاری در زمینه آموزش زندانیان شد.
پیر علیلو رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرند  نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای مهارتی از آموزش مهارت به تعداد 300 نفر از مددجویان در 6 ماهه نخست سال 1400 خبر داد و گفت:
با همکاری اتاق اصناف و انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون حمایت از زندانیان می توان زمینه اشتغال مددجویان در زندان و همچنین بعد از آزادی مددجویان را فراهم نمود.
وی ادامه داد:  نزدیک به 100 دار قالی و همچنین کارگاه کفشدوزی و تولید مبل زندان فعال می باشد.
رئیس اتاق اصناف در خصوص ایجاد کارگاههای تولیدی متناسب با بازار کار در زندان اعلام حمایت کرد.
رئیس حمایت از زندانیان مرند نیز در این بازدید با اشاره به اینکه بازاریابی در زمینه تولیدات صنایع جوشکاری درب و پنجره صورت گرفته خواستار ارائه آموزشهای مهارتی مرتبط با این حوزه به  مددجویان شد.
پیر علیلو افزود: امیدواریم با همکاری نهادهای مربوطه و مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرند به زودی شاهد افزایش آموزشهای مهارتی بازار محور و تولیدی در اردوگاه باز پروری و کار درمانی شویم.
دادستان مرند نیز اعلام کرد: مددجویان در صورت شرکت در دوره های آموزش مهارتی و اشتغال در کارگاههای تولیدی از مزایای تشویقی همچون رأی باز بودن و مرخصی و .... برخوردار خواهند بود.