اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 21 آذر 1400
کد 5100

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی خبر داد:

تدوین سند حرفه و استاندارد های آموزشی و ارزشیابی صنایع آب، فاضلاب و چرم

محمدرضا کیان، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از تدوین سند حرفه و استاندارد های آموزشی و ارزشیابی در حوزه صنایع آب، فاضلاب و چرم در استان خبر داد.
محمدرضا کیان، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از تدوین سند حرفه و استاندارد های آموزشی و ارزشیابی در حوزه صنایع آب، فاضلاب و چرم در استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، محمدرضا کیان، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از تدوین سند حرفه و استاندارد های آموزشی و ارزشیابی در حوزه صنایع آب، فاضلاب و چرم در استان خبر داد.
محمدرضا کیان افزود: در راستای سیاست های جدید در حوزه تدوین استاندارد های آموزشی، سند حرفه و استاندارد های آموزشی و ارزشیابی صنایع آب، فاضلاب و چرم را با همکاری نخبگان این صنایع در قالب 42 استاندارد شایستگی شغلی و 42 استاندارد ارزشیابی در سال 1399 تهیه کرده است و در سال 1400 نیز اسناد حرفه صنایع کفش  را در دسته تهیه دارد که تا پایان سال جاری با همکاری نخبگان صنعت کفش استان نهایی خواهد شد.
معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل با اعلام این خبر و با اشاره به اهمیت سند حرفه در برنامه ریزی آموزش نوین مهارتی تاکید کرد: سند حرفه در یک نظام آموزشی مبتنی برCBT، عالی ترین سند محسوب می شود و ماهیت فنی دارد.
کیان با بیان این مطلب که موضوع استقرار نظام صلاحیت حرفه ای یکی از راهبرد های مصوب نظام جامع مهارت استان است؛ تدوین استاندارد ها را در تحقق اهداف نظام جامع مهارتی استان مهم و اثر گذار دانست. وی خاطر نشان کرد: هر گروه شغلی بزرگ یک سند حرفه ویژه دارد و سند حرفه مجموعه ایی از استاندارد ها و صلاحیت های حرفه ای مرتبط در سطح ملی است که براي احراز و ارزیابی مهارتها و دانش افرادي که بایستی عملکرد موثر در محیط کار به نمایش بگذارند، بکار میرود.
محمدرضا کیان تصریح نمود: این سند با هدف امکان پذیرکردن اعطاي صلاحیت ملی از طریق آزمون و ارزشیابی شایستگی ها؛ تشویق و توسعه امکان تطابق فرآیند آموزشی با نیازهاي افراد گوناگون و تشکیل یک بدنه انسانی داراي صلاحیت در حیطه هاي حرفه اي گوناگون، تهیه می شود.