اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 24 آذر 1400
کد 5106

استاندار آذربایجان‌شرقی:

نمایشگاه «فرصت‌های شغلی مهارت محورِ کم سرمایه‌بر» بستری برای ترویج مهارت آموزی است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر مهارت آموزی را به‌عنوان حرکت پژوهشی در جامعه رواج می‌دهد.
ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر مهارت آموزی را به‌عنوان حرکت پژوهشی در جامعه رواج می‌دهد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از خبرگزاری ایسنا آذربایجان شرقی، عابدین خرّم، روز چهارشنبه، ۲۴ آذر، در حاشیه‌ی بازدید از نمایشگاه «فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر» که در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه یک نمایشگاه مهارت آموزی بوده که تعدادی از جوانان در حرفه‌های مختلف آموزش دیده و وارد بازارکار و تولید شده‌اند.
وی ادامه داد: این نمایشگاه برای جوانان علاقه‌مندی است که با کمترین هزینه، بیشترین تولید را انجام داده‌ و بدون بروکراسی اداری، آموزش دیده و وارد بازار کار شده‌اند و عمده تولیدات آنها نیز مورد نیاز جامعه است لذا از آنها تشکر می‌کنیم.
اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مشاغل خانگی حمایت می‌کند
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: این مشاغل توسط افراد علاقه‌مند و آموزش دیده ایجاد شده است که تنوع خوبی داشته و در رده‌ی مشاغل خانگی محسوب می‌شوند که از نظر اشتغال‌زایی نیز مشاغلی با هزینه‌ی پایین و انعطاف‌پذیر که قابلیت عرضه‌ی سریع به بازار را دارند، ایجاد می‌کند.
حسین فتحی افزود: اداره‌ی کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن حمایت مالی از این افرا، به‌طور مستقل حداقل ۱۰ واحد را پشتیبانی می‌کند.
نمایشگاه «فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر» نمایشگاهی امیدبخش است
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی نیز گفت: این نمایشگاه جهت معرفی بخشی از مشاغل استانی برگزار شده است که امکان ایجاد آنها با سرمایه‌های پایین نیز وجود دارد.
رضا اختیار وکالتی ادامه داد: آنچه که در این نمایشگاه نمود بیشتری دارد، مهارت افراد است چرا که محور اصلی این نوع مشاغل مهارت بوده و چنین نمایشگاه‌هایی باید در آینده گسترش یابد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: جوانان ما باید از تنها به فکر مدرک نباشند چرا که با یادگیری چنین مهارت‌هایی نه تنها برای خود بلکه دیگران هم شغل ایجاد می‌کنند.
گفتنی است؛ این نمایشگاه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سال جاری، ۲۴ و ۲۵ آذر ماه در محل مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای سه تبریز به آدرس ۲۵ متری رجایی شهر، میدان دکتر حسابی، بلوار دکتر حسابی، جنب مرکز بهداشت شهید بالاپور برگزار خواهد شد.