اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : جمعه 26 آذر 1400
کد 5107

مدیرکل زندان های استان آذربایجان شرقی از نمایشگاه فرصت های شغلی کم سرمایه بر بازدید کرد.

جوادی: نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر نماد توانمندی آموزش فنی و حرفه ای است.

مدیرکل زندان های استان آذربایجان شرقی در دومین روز از برگزاری نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر، با حضور در محل برگزاری این نمایشگاه، از غرفه های مهارت محور بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، جوادی، مدیرکل زندان های استان آذربایجان شرقی ضمن بازدید از نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر، ضمن ابراز خرسندی از پتانسیل و  توانمندی های مهارتی آموزش فنی و حرفه ای، بازار محور و سرمایه محور بودن آموزشهای فنی و حرفه ای را از ویژگی های بارز این سازمان برشمرد و افزود: خوشحالم که در این نمایشگاه حضور یافتم و از نزدیک در جریان مهارت آموزی شهروندان قرار گرفتم، چنین نمایشگاهی برگرفته و نمادی از توانمندی های سازمان آموزش فنی و حرفه ای در بحث بازار محوری با سرمایه های کوچک است.

وی در ادامه افزود: در شرایط کنونی جامعه که با معضل بیکاری گریبانگیر هستیم، وجود تنوع مهارتی با اندک سرمایه مالی می تواند گره گشای بخشی از نابسامانی های بیکاری باشد.

جوادی ادامه داد: افراد با آموزش مهارت های مختلف می توانند با سرمایه ای اندک وارد بازار کار شده و درآمدزایی نمایند.و معیشت خود و خانواده خود را فراهم نمایند و این خیلی مهم است.

مدیرکل زندان های استان خاطر نشان کرد: توانمندی های استان بیش از این است و چنانچه مردم به آموزشهای فنی و حرفه ای سوق پیدا کنند،  بخش عمده ای از بیکاری کاهش پیدا خواهد کرد.

جوادی تصریح نمود: تداوم چنین نمایشگاههایی به صورت دایمی،از جمله در حوزه صنایع دستی منجر به افزایش سرمایه مردم و نیز پشتوانه ای برای تولید کنندگان شده و محل ارتزاق آنان خواهد شد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی ادارات کل زندان و آموزش فنی و حرفه ای استان، افزود: در این راستا، ارتباط تنگاتنگی بین زندان و آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی وجود دارد و نگاه توانمند سازی برای زندانیان و اصلاح مجرمین با  ارایه آموزش های مهارت محور، برای بازگشت سعادتمندانه زندانیان به آغوش خانواده و جامعه است.

وی ابراز امیدواری کرد و افزود: انشاالله بتوانیم با ارایه آموزش های فنی و حرفه ای،موجبات کاهش بیکاری را در جامعه و به خصوص زندانیان برداریم.