اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 12 دي 1400
کد 5137

به نیت سردار دلها توسط همکار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی صورت گرفت:

بافت تابلو فرش دستباف سه بعدی با تصویر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

تابلو فرش دستباف سه بعدی مرصع بافی شده با ۴ نوع بافت هنری متفاوت همچنین اجرای دورویه بافی با تصویر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط ناصرنظامی دوست، مربی بخش خصوصی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در تبریز بافته شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، تابلو فرش دستباف سه بعدی مرصع بافی شده با ۴ نوع بافت هنری متفاوت همچنین اجرای دورویه بافی با تصویر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط ناصر نظامی دوست، مربی بخش خصوصی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در تبریز بافته شد.

بنابر این گزارش، ناصر نظامی دوست طراح ، بافنده و مجری این اثر گفت : تمامی هزینه های این اثر از جمله مواد اولیه ، رنگرزی، طراحی ، سنگهای فیروزه ، پایه های نقره و .... توسط ایشان و صنایع فرش نظامی دوست انجام شده است .

وی افزود : این فرش دستبافت در ابعاد ۳۰× ۴۰ سانتیمتر / با رجشمار ۸۰ رج تبریز /بصورت سه بعدی ( در یک سطح صاف ، دارای سه سطح متفاوت ) با استفاده از مکانیزمهای لول بافت و تخت طوریکه کناره های فرش به شکل صوف با استفاده از ۶ عدد نقش مدال ذوالفقار که در آن ۲ نوع بافت متفاوت استفاده شده و در مرکز آن سنگ فیروزه ای در ابعاد ۵ میلی متر با توجه به ابعاد نقشمایه با پایه نقره ای نصب شده اجرا می گردد.

 مربی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در ادامه گفت: با استفاده از ستاره های هشت پر بمعنای ۸ درب ورودی بهشت که از پشت فرش دیده نمی شود به صورت   دورویه انجام می گردد ، شیرازه فرش بنام متداخل متحصن که دارای گواهینامه ثبت طرح صنعتی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را دارد در کناره های فرش به شکل متصل اجرا می شود .

وی در مورد نحوه بافت این اثر گفت: این شیوه بافت برای اولین بار اجرا می شود که می تواند در نشان دادن کیفیت و قدرت فرش ایران بویژه تبریز نقش موثر و بسزایی داشته باشد .

وی در پایان گفت: امیدواریم با قول مساعدت و پیگیری حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، فرش دستبافت سردار دلها بزودی با دستان پر برکت مقام معظم رهبری رونمایی شود ، تا با دستور ایشان اقدامات بعدی در راستای اهدائ این اثر به خانواده محترم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام گیرد.