اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 15 دي 1400
کد 5142

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در اولین نشست با جمعی از روسای مراکز:

وکالتی: تعامل هر چه بیشتر با دستگاههای اجرایی جهت ارتقای جایگاه آموزشهای مهارتی در دستور کار قرار گیرد

در اولین نشست مدیرکل و معاون آموزش فنی و حرفه ای با روسای مراکز میانه، بستان آباد، هریس، ورزقان و سراب با حضور روسای ادارات بر لزوم تعامل هر چه بیشتر با دستگاههای اجرایی تاکید و در خصوص مسائل مختلف آموزشی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
در اولین نشست مدیرکل و معاون آموزش فنی و حرفه ای با روسای مراکز میانه، بستان آباد، هریس، ورزقان و سراب با حضور روسای ادارات بر لزوم تعامل هر چه بیشتر با دستگاههای اجرایی تاکید و در خصوص مسائل مختلف آموزشی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، اولین جلسه حضوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای با روسای مراکز میانه، بستان آباد، هریس، ورزقان و سراب با حضور معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی، مدیر حراست، روسای ادارات امور عمومی، آموزش، سنجش وارزشیابی، اداره موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی وکارشناس مسئول اداره آموزش در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.
رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در این نشست ضمن خیر مقدم و تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به استفاده از ظرفیت های شهرستان و نیز تعامل با فرمانداری، دستگاههای دولتی و بخش خصوصی تاکید نمود.
وی در ادامه در خصوص جابه جایی تجهیزات بین مراکز، ساماندهی و به روز رسانی اموال، اعلام اموال مازاد و اسقاطی به اداره کل، رعایت نظم و انضباط اداری،  استفاده بهینه از اموال دولتی و نیز استفاده بهینه از خدمات نیروی انسانی و حفاظت فیزیکی تاکید کرد.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان آذربایجان شرقی در این نشست بر لزوم بازنگری در نحوه واگذاری کارگاههای آموزشی و فضای مازاد مراکز بحث و تبادل نظر کرد.
وی بر استفاده از ظرفیت تشکل ها، ngo ها و اشخاص حقیقی و حقوقی (خیّرین) در تامین امکانات مورد نیاز مراکز در راستای مهارت آموزی تاکید نمود.
وکالتی همچنین در خصوص اهمیت تالیف کتب و مقاله نویسی با رویکرد مهارت خواستار اطلاع رسانی به کارکنان تحت سرپرستی با هدف ایجاد انگیزه و تشویق در انجام پژوهش در این حوزه شد.
محمدرضا کیان، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل نیز در این نشست
ضمن تاکید بر لزوم کیفیت بخشی به آموزشها، خواستار استفاده بهینه از تجهیزات کارگاههای آموزشی و نظارت کامل بر اموال و استفاده و نگهداری تیم های سیّار در مراکز شد.
وی همچنین در استفاده بهینه از توانمندی های مربیان مراکز در ارائه مهارت های مورد نیاز جوانان شهرستان گفت: با توجه به مهارت محور بودن رسالت سازمان از بکارگیری مربیان در قسمت های اداری باید اجتناب شود و مربیان در دوره تربیت مربی حتما در راستای حرفه های آموزشی مرتبط به حوزه تدریس خود شرکت نمایند.
کیان در ادامه در خصوص نحوه انجام بازرسی ها، وجود طرح درسی و دفتر حضور و غیاب کارآموزان، انجام مشاوره و هدایت شغلی مهارت آموزان، قراردادهای آموزشی، واگذاری ها و اجاره ها در مراکز توضیحات لازم را ارائه نمود.
علی فصیحی، مدیر حراست اداره کل نیز در این نشست با اشاره به اهمیت بحث نیروی انسانی در ادارات و مراکز بر لزوم کمک به بهبود وضعیت کارکنان تاکید کرد و افزود: هدف حوزه حراست، تکریم کارکنان و کمک به بهبود روند این تعاملات در راستای پیشبرد اهدف سازمانی است.
فصیحی خاطر نشان ساخت: مطالعه و بررسی بخشنامه های مربوط به تعامل و ارتباطات با نمایندگان، فرمانداران شهرستان و نیز دهیاران، برقراری ارتباط دو سویه با کارکنان که منجر به بهبود وضعیت و ایجاد انگیزه در کارکنان می شود. را خواستار شد.
وی همچنین دقت در پیشبرد اهداف آموزشی مرتبط با طرح استاد شاگردی، تعمیر و راه اندازی و حفظ و نگهداری دوربین های مدار بسته، بحث جوار کارگاهی، اموال و نیز انجام بازرسی ها از بخش خصوصی( آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد )  و لزوم اخذ مجوز در واگذاری فضاهای قابل واگذاری مراکز را یادآور شد.
علی مسگر عصر، رئیس اداره سنجش و ارزشیابی اداره کل نیز در این جلسه در خصوص راه اندازی و تجهیز مرکزسنجش، مسابقات ملی مهارت ( المپیاد) و آزمون رانندگان، مطالبی عنوان و بر لزوم نظارت بر آزمونهای عملی توسط روسای مراکز تاکید نمود.
وحید حی العالم، رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی استان نیز در این جلسه در خصوص تاسیس آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد در مدت سه روز کاری، بازدید و بازرسی از آموزشگاهها، بررسی نحوه فعالیت مربیان و نیز تجهیزات آموزشگاهها و مراکز جوار کارگاهی مطالبی عنوان کرد.
در پایان این نشست، روسای مراکز نیز به ارائه نقطه نظرات و مسائل مرتبط با مرکز به بحث و تبادل نظر پرداختند.