اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 21 دي 1400
کد 5148

با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار شد:

جلسه هم اندیشی با روسای مراکز؛ مرند، هادیشهر، 5 مراغه، 23 مراغه، هشترود، عجب شیر، کلیبر و هوراند

جلسه هم اندیشی با حضور روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای مرند، هادیشهر، 5 مراغه، 23 مراغه، هشترود، عجب شیر، کلیبر و مسئول اجرای آموزش هوراند و با حضور روسای ادارات آموزش، سنجش و ارزشیابی، موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.
جلسه  هم اندیشی با حضور روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای مرند، هادیشهر، 5 مراغه، 23 مراغه، هشترود، عجب شیر، کلیبر و مسئول اجرای آموزش هوراند و با حضور روسای ادارات آموزش، سنجش و ارزشیابی، موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، جلسه حضوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای با روسای مراکز با حضور محمدرضا کیان، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی، مهدی پور، مسگر عصر، حی العالم، روسای ادارات آموزش، سنجش و ارزشیابی و موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار و در خصوص مسائل مختلف آموزشی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در این جلسه ضمن خیر مقدم و تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در حوزه مهارت آموزی با رویکرد اهداف آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: با توجه به ضرورت اشاعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی، استفاده از ظرفیت های شهرستان و نیز تعامل مناسب با فرمانداری ها، دستگاههای دولتی و نیز بخش خصوصی در دستور کار مراکز قرار گیرد.
وی در این نشست بر لزوم بازنگری در نحوه واگذاری کارگاههای آموزشی و فضای مازاد مراکز مطالبی عنوان کرد.
وکالتی همچنین در خصوص ایجاد انگیزه در مربیان و کارکنان تحت سرپرستی در راستای انجام پژوهش( تالیف کتب، مقاله نویسی و استاندارد نویسی ) با رویکرد مهارت را خواستار شد.
محمدرضا کیان، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل نیز در این جلسه خواستار استفاده بهینه از تجهیزات موجود در کارگاهها در مراکز شد و افزود: در این راستا باید نظارت کامل بر اموال توسط روسای مراکز صورت گیرد.
کیان همچنین در خصوص نحوه انجام بازرسی ها، لزوم طرح درسی مربی و دفتر حضور و غیاب کارآموزان، انجام مشاوره و هدایت شغلی مهارت آموزان، قراردادهای آموزشی واگذاری ها و اجاره ها در مراکز توضیحات لازم را ارائه نمود.
علی مسگر عصر، رئیس اداره سنجش و ارزشیابی اداره کل نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت آزمون به عنوان حساس ترین حوزه سازمان افزود: در تمامی آزمون ها باید دقت لازم را بکار بندیم تا آزمونها به بهترین شکل ممکن برگزار گردند.
مسگر همچنین در خصوص راه اندازی و تجهیز مرکز سنجش، مسابقات ملی مهارت ( المپیاد) مطالبی عنوان و بر لزوم نظارت بر آزمونهای عملی توسط روسای مراکز تاکید نمود.
وحید حی العالم، رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی استان نیز در این جلسه در خصوص تاسیس آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد در مدت سه روز کاری، بازدید و بازرسی از آموزشگاهها، بررسی نحوه فعالیت مربیان و نیز تجهیزات آموزشگاهها و مراکز جوار کارگاهی مطالبی عنوان کرد.
در پایان جلسه، روسای مراکز نیز به ارائه نقطه نظرات و مسائل مرتبط با مراکز به بحث و تبادل نظر پرداختند.