اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 28 دي 1400
کد 5167

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

‏‎استخدام تمام نخبگان مهارتی موفق به کسب مدال در مسابقات مهارت ۱۴۰۱ شانگهای چین

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از استخدام تمام نخبگان مهارتی شرکت کننده در مسابقات مهارت ۱۴۰۱ شانگهای چین که موفق به کسب مدال شوند، خبر داد و گفت: در پنج ماه گذشته حدود ۳ هزار مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به صورت الکترونیکی صادر شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:‏‎استخدام تمام نخبگان مهارتی موفق به کسب مدال در مسابقات مهارت ۱۴۰۱ شانگهای چین
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از استخدام تمام نخبگان مهارتی شرکت کننده در مسابقات مهارت ۱۴۰۱ شانگهای چین که موفق به کسب مدال شوند، خبر داد و گفت: در پنج ماه گذشته حدود ۳ هزار مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به صورت الکترونیکی صادر شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «حجت الله عبدالملکی» در اختتامیه نوزدهمین مسابقات ملی مهارت اظهار کرد: امروز در سطح اقتصاد، مخصوصا اقتصاد خانواده و اقتصاد ملی، مهارت نقش موثری دارد و اشتغال به شدت وابسته به عنصر مهارت است.
وی مهارت را یکی از عناصر اشتغال پایداردانست که در تولید ملی تاثیرگذار است.
وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: هرچه مهارت افزایش یابد بهره وری در تولید هم بالا می‌روند و همه فاکتورهای اقتصادی،رفاهی ومعیشتی رشد می‌کند.
‏‎عبدالملکی تاکید کرد: در دولت سیزدهم به مساله اشتغال و تولید توجه شده ،الگو و چارچوب ما برای ایجاد اشتغال، زیست بوم ملی اشتغال است که در اولین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم رونمایی شد.
وی خاطرنشان کرد: در این زیست بوم ۷۱ دستگاه در کنار هم قرار دارند تا اهداف اشتغال را محقق کنند.
‏‎وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در ارتباط با تقویت تولید و اشتغال، به موضوع آموزش و مهارت نیروی کار توجه و در همین زمینه فعالیت هایی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  آغاز کرده‌ایم که از جمله آنها تسهیل و تسریع تاسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه‌ای  در سراسر کشور است.
وی افزود: تعداد مجوزهای سه روزه آموزشگاههای آزاد  صادره تاکنون ۲۹۷۵ مجوز است.
‏‎عبدالملکی گفت: یکی از برنامه های اساسی در راستای تقویت مهارت آموزی، انتقال مهارت‌های فنی و حرفه ای به دانشگاه ها است تا در کنار آموزش های آکادمیک و رسمی دانشگاه ها، دانشجویان یک تا سه ترم با آموزش های مهارتی آشنا شوند.
وی گفت: برای نوجوانان نیز برنامه های مهارتی در نظر گرفته شده و مدارس مهارتی در هر تابستان‌ برپا می شود تا دانش آموزان هم اوقات فراغت خود را پر کنند و هم مهارتی فرا گیرند.
‏‎عبدالملکی در مراسم رونمایی از سایت رسمی مسابقات ملی مهارت از دو خبر خوش برای نخبگان مهارتی مسابقات جهانی مهارت خبر داد و گفت: غیر از جوایز متعارفی که در نظر گرفته شده این خبر را اعلام می کنیم که هر یک از شرکت کنندگان مسابقات شانگهای چین که موفق به کسب مدال شوند، در صورت تمایل به عنوان مربی فنی و حرفه ای استخدام و شاغل می شوند، هر شرکت کننده ای که به مدال طلا نیز نائل شود یک دستگاه خودروی سمند به وی اهدا خواهد شد.
‏‎به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هجدهمین دوره مسابقات جهانی مهارت در کازان روسیه تنها ۱۰ رشته امکان رقابت پیدا کردند ولی در مسابقات شانگهای چین در ۳۳ رشته شرکت کنندگان به رقابت می پردازند.
‏‎عبدالملکی خاطرنشان کرد: یکی از ابتکارات خوب سازمان آموزش فنی و حرفه ای در این دوره  برگزاری اردوهای آمادگی در کارخانه ها است تا افراد در محیط واقعی کار قرار گرفته و ابزار بهتری در اختیارشان گذاشته شود.